KEYF-İ YALNIZLIK

Unutmuşum sanki şarkı dinlemeyi. Asırlar geçmiş gibi geldi üzerinden.
Kendimi keyifli hissedince bu akşam açtım Radyo Alaturka'yı, keyfime keyif kattım. Özlemişim bu halimi. O kadar yoğun, o kadar yorgun ve o kadar isteksizdim ki uzun zamandır. İnsan alışıyor mu ne bu isteksizlik haline de? Yok, alışamam, alışmamalıyım, zaten alaturka dinlememin sebebi de bu ruh halinden çıkmak içindi. Çıktım hayırlısıyla:)
Münir Nurettin Selçuk söyledi az önce. Onun sesini ne zaman duysam, kendimi eski zamanlarda bir yalının penceresinde Berger koltuğumda oturup denizi seyre dalmış, kahvemi yudumlar bulurum. Münir Nurettin böyle bir etki yapıyor bende.
O eski zamanlarda olmayı isterdim doğrusu. Yalı olmasa da olur (olsa daha iyi olur tabi de:) yeşil panjurlu küçük bir evde de aynı keyfi yapmayı isterdim. Deniz yerine bahçeyi seyre dalabilirdim.
Nezaketin, görgü kurallarının, saygının itibarını kaybetmediği o zamanlarda bu kadar yorulmazdı zihnim, insanlarla anlaşmak bu kadar zor olmazdı belki.
Bence hayatın en yüce duygusu olan AŞK, asıl o zamanlarda layıkıyla yaşanırdı. Erkek gene erkek, kadın gene kadındı belki ama, bu kadar duygusuz, bu kadar çıkarcı olunmazdı.
Bakınız eski şarkıların sözlerine, ne söylemek istediğimi hemen anlayacaksınız.
"Bir bahar akşamı rastladım size, sevimli bir telaş içindeydiniz. Neden başınızı öne eğdiniz?"
"Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın, denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın"
Mesela...
Bir yalnızlık akşamı bu akşam.
Keyifli bir yalnızlık. Tek başına oturulan mükellef sofra, tek başına dinlenen muhteşem Türk müziği şarkıları.
Ve sonra kurulan eski zaman hayalleri:)
Esen kalın.

Yorumlar

  1. ahhh evet yaa nurten'im evet, evet, evet eskiden sevgi, saygı, şarkıların sözleri bile bir başkaymış, Münir Nurettin'i ben de çok severim, (özellikle de Kalamış'ı)resim de bu güzel yazına harika uymuş, pencerenin kenarına çayları öyle koyardık hatırlattın bana:(((kaç yıl oldu bunu yaşamayalı..keyf-i yalnızlık harikasın eline sağlık!

    YanıtlaSil
  2. Sağol hayatım.
    Kalamış'a ben de bayılırım. Hele onu vapurda dinlemişliğim vardır ki sorma gitsin. Bir ara vapurlarda müzik yayını yapılıyordu, hey gidi:) Bir ramazan günüydü, Kalamış çalıyor, Münir Nurettin söylüyor, akşam inmek üzere ve ben denize dalıp hayaller kuruyorum. Belki on beş on altı yıl önce. Bak, bana da sen ne hatırlattın:)))

    YanıtlaSil
  3. hiç yadırgamadım yeni yuvamı helede siz buradayken... kara kışım, bir bahar akşamı oldu sayenizde,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Utandırıyorsun beni siyahkuğu:) Ben de sevdim burayı, hele siz arkadaşlarımla olunca. Sevgilerimle canım.

      Sil
  4. Sızın yazılarınızı okumaktan keyıf alıyorum... Burada oldugunuza sevindim Nurten Hanim. Kaleminiz var olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de sağolun varolun Yusuf bey. Hep birlikte inşallah.

      Sil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. ben geldimmmm:)
    hoşgeldiniz nurten hanım çok sevindim sizleri burada gördüğüme,blogcuda ne oldu bilmiyorum amaçok iyi oldu böylesi..
    eskiler nereden bakarsak bakalım herşeyiyle bir başka güzelmiş şarkılarda bile,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevindim inanın. Siz de hoşgeldiniz. Görüşmek dileğiyle sevgilrimi yolluyorum.

      Sil
  7. Bloğunuzda birden çok güzel paylaşımlar var.Bu paylaşımlarınız için teşekkür eder ve Galvaniz çöp konteyner olarak başarılarınızın devamını dileriz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar