ZAVALLI KÖPEK

Dün gece Müjde arkadaşımın sayfasından verdiği linkteki haberi okuyunca ve fotoğrafları görünce kendimi gerçekten çok kötü hissettim.
Gerçek bir hayvansever olan arkadaşım yaşadığı üzüntüden yazısını bile yazamamış, kısa kesmişti. Oysa onun bu tür insanlarla ilgili söyleyecek ne çok sözü vardır...
Zavallı bir köpeğe insan görünümlü hayvanlar işkence yapmışlar. Onu bulup yaşatmaya çalışan veteriner çok uğraşmış ama köpekçik fazla dayanamayıp hayata veda etmiş. Öyle böyle değil, eni konu, insafsızca, acımasız vahşilikte işkence etmişler, patilerine ve vücudunun çeşitli yerlerine asit dökmüşler. Zavallının patisi matisi kalmamış, iskeleti çıkmış ortaya. Çok acı çektiği belli iken bile veterinerin çektiği fotoğraflarda objektife gene de sevgiyle bakabilmiş. Müjde'ciğim bunun üzerine "yok:((( Allah yok" diye yazmış. "Olsaydı bu zavallının patilerinin bu hale gelmesine izin vermezdi", demiş. (Bunu zaman zaman ben bile düşünmüyor değilim, ki Allah'a çok inanırım)
Bunu bir arkadaşımla paylaştım bugün. Çok etkilenmiştim. Bana değişik bir şey söyledi: "Allah'ın ilgilendiği bedenler değil ruhtur. Dünyaya çeşitli defalar geldiğimize inanan biri olarak, o köpeğin bu hale getirilmesinin ve ona bunu yapanların yaratılmasının mutlaka bir sebebi var diye düşünüyorum."
"Mesela, o köpeğe bunu yapanlar dünyaya öteki gelişlerinde belki veteriner olup bir çok köpeğin hayatını kurtaracaklar. O köpek de belki önceki hayatında hayvanlara eziyet eden bir insandı, şimdi bu hale getirildi."
diye de ekledi.
Yıllarca köpeğine çocuğu gibi bakıp ilgilenmiş, ölünce özel mezara gömmüş olan arkadaşımın nasıl acı çektiğini gözlerimle gördüm. O da gerçek bir hayvanseverdir.
Ben malesef hayvanlara bu kadar yakın olmayı beceremedim hiç. Hep uzaktan sevdim, ama kıllarına bir zarar gelmesine dayanamadım, zarar görmüş hayvanları gördüğümde gözümden yaş gelmesine ise engel olamadım.
Her ne sebeple olursa olsun hayvanlara zarar gelmesin. İnsanlar insan olmayı öğrensin artık...

Yorumlar

  1. Nurten'im bu ibretlik ve acı olaya senin de sayfanda yer vermene çok teşekkür ediyorum, hayvanlara çok yakın olmasan da onları çok seviyorsun, sevmesen o gözlerden o yaşlar akmazdı, hııı aman ne olmuş der geçerdin, pekçokları öyle yapıyor:((

    Yalnız arkadaşının fikirlerine katılmadım, (benzer hemen hemen aynısını benim de bir arkadaşım söylemişti, belki de ikisi de bu yeniden doğmakla ilgili aynı öğretiye inanıyorlardır)

    Bunların öğretilerine şunun için inanmıyorum ne demiş mesela Allah insanların bedenleriyle değil ruhlarıyla ilgilenir. İyi ama (tabii lafım arkadaşına daha doğrusu o öğretiye:)beden acı çekerken, ruhun acı çekmemesi mümkün mü? Ayrıca böyle bir Allah acımasız, duygusuz bir Allah olur, "ben ruhlarla ilgileniyorum bedenine ne işkence etseler umurumda olmaz" diyen bir Allah! İkinci olarak bu görüşe göre defalarca dünyaya geliyoruz ve mesela o köpek hayvanlara işkence etmişmiş de, şimdi bu şekilde cezalandırılmış!!Bu olacak iş mi? Yani o işkenceci kişi köpek halindeyken eski işkenceci insan olduğunu hatırlıyor mu? Bu durumda köpek bedeninde bir insan olarak mı yaşıyor? Pek aklıma yatmıyor..bir ceza verilecekse insana hala insanken- yaptığını hatırlıyorken yaptığının bilincindeyken ceza ver değil mi? Adam ölmüş, tekrar dünyaya köpek olarak gelmiş ama beyni insan beyni mi? Sürekli ya ben işkenceciydim köpek değilim ya bana da işkence ederlerse diye mi çalışıyor? %100 böyle bir şeye nasıl inanacağız? Ayrıca bu şekilde düşünürsek işkence gören hiçbir hayvana veya çocuğa, bebeğe ÜZÜLÜP, AĞLAMAMAMIZ GEREKİR, aaa bu bebeğe tecavüz edildi ama bundan önceki hayatında demek ki o da bir bebek tecavüzcüsüydü!! Ama o anda bebek bebek olarak da acı çekmiyor mu? Bebek "ya ben eskiden sübyancıydım hak ettim bak şimdi bana tecavüz ediyorlar" yok yaaa bana çok saçma geliyor..

    Benim tahminim Allah yaratıyor ve ötesine karışmıyor yani bildiğimiz (koruyan gözeten kollayan)bir Allah yok:(((neyse yine çok uzun yazdım başını ağrıttım:(( dileğine katılıyorum dilerim bu okuyup gördüğümüz son acı, kötü haber olsun..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar