HAYAT BÖYLE

Hayat denilen şey bu galiba. İki gün önce ye, iç, dans et, eğlen, bu akşam da genç bir ölümün yıldönümünde gözyaşı dök.
Bir yıl önce ayrılmıştı bu dünyadan Mustafa, amcamın oğlu. Benden bir yaş büyüktü.
İnsan çok kötü oluyor yaşdaşı birinin ölüm haberini aldığında. Hele bu kişi çok yakın akrabasıysa daha da kötü hissediyor.
Geçen yıl bu zamanlar tam anlamıyla bir şoktu yaşadığım. Ne erken bir ölümdü, nasıl iç acıtıcıydı, vicdan azabı yüklüydü. Yengemin ve amcamın peşinden oğulları da gitmişti işte. Kanser denen illet uğramazdı bizim aileye, ama onlar bu illetin kurbanı oldular, uzun yaşayan bir sülaleyiz, ama onlar henüz hayatlarının baharında sayılırken gittiler.
Çeşitli bahanelerle yıllardır görüşmemiştik Mustafa'yla. Ölümü vesilesiyle birden bire akraba olduğumuzu hatırladığımız bir dolu insan biraraya geldik.
Ölüm de bir işe yarıyordu demek ki biz kalanlar  için. Akraba olduğumuzu hatırlatıyordu bize. Çok sık görüşemiyoruz, hayat şartları malum, herkesin koştuğu bu şehirde biz de koşuyoruz kendi çapımızda, bir çemberin içinde koştur koştur dur halindeyiz. Ama biliyoruz ki gönüllerimiz birlikte.
Bir yıl nasıl da geçmiş, Hekimbaşı mezarlığında onu toprağa verdiğimizde durduramadığım hıçkırıklarım dün gibi gözümün önünde.
Bu hıçkırıkların nedeni vicdan azabıydı biliyorum.
Ölümün soğuk yüzünün en olmadık zamanda görünmesiydi.
Hayatın ne kadar kısa, dünyanın ne kadar boş, hırsların ne kadar anlamsız olduğunun bu genç ölüm ile bir kez daha hatırlatılmasıydı...

Yorumlar

  1. Başınız sağ olsun Arkadaşım. Ölümün acısını yaşayan bilir. Bazen yüreğiniz katılır ağlayamazsınız. Konuşmak istersiniz söyleyeceğinizi söyleyemezsiniz. Acıların en büyüğü ölüm acısıdır. Yok oluştur çünkü , bir daha görememek, özleyipte yanına gidememektir. Acıları büüyütüp çoğaltmak değil asıl olan; görmek, bilmek, sezmek, anlamak ve paylaşmaktır. Paylaşılan acılar azalır, paylaşılan mutluluklar ise büyür derler ya işte öyle... Bu yazınızı okumasaydım keşke. Keşke yorum da yazmasaydım. Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu acıyı yakında yaşadığınız için en iyi siz bilirsiniz Hüseyin bey. Söylediğiniz gibi paylaşılan acılar azalıyor. Sayenizde...

      Sil
  2. Sevgili Nurten,
    nedense bizler yaşarken birbirimizin değerini anlayamadığımız gibi dünya telaşından dolayı zaman da ayıramıyoruz. Bugün arayayım dur yarın arayayım dediğimizde hep geç kalmış oluyoruz. Ben bunu en son rahmetli anneannemde yaptım. Aslında haftada 1-2 kez (yurtdışında olduğumdan) telefonda görüşürdüm. O iki hafta nedense dur bugün arayayım yok yarın ararım diye hiç aramadım. Aradığımda ise çok geçti... Sesini bile duyamadım... Pişmanlığım bu yöndedir benim de... Ama maalesef bazı akrabalık ilişkilerimizi ya düğünlerde ya da biri öldüğünde aklımıza getiriyoruz. Her zaman çok yoğunuz ve her zaman yorgunuz. Genelde arkadaşlarımıza vakit ayırıyoruz ama akrabalarımıza ayıramıyoruz.
    Başın sağolsun arkadaşım. ALLAH rahmet eylesin kuzenine. Genç acısı bir ayrı acı. Allah sıralı ölüm versin dedikleri de bu oluyor.

    1980'lerde okuduğum bir şairin sözlerin geldi aklıma "Ölüm düşerse bir şahın ayağına, ağlarsa bir sabah gül dalı, kalırsa bir yavru yetim, adın kalleş olsun…"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimin bu dizeler bilmiyorum, ama çok güzelmiş sevgili cafezey. Teşekkür ederim canım, Allah anneannene de rahmet eylesin. Sevgilerimle.

      Sil
  3. Başınız sağolsun Nurten Ablacım. :(
    Ölüm hangi yaşta gelirse gelsin hep erken geliyor bize....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Gülşah'cığım, ölüm için hep erken galiba.

      Sil
  4. Bütün dostları mimliyorum bu da Muammer'ce mim kolay gelsin efendim :))

    Bu gün ne yapmayı isterdiniz içinizden geçen lütfen :)
    Uçmak neyi ifade ediyor öyle bir şansınız olsa nereye giderdiniz..?
    Burcunuz ve fobileriniz :)
    En sevdiğiniz yemek,şarkı,yer,renk...
    Neleri sevmezsiniz,hoşunuza gitmeyenler...
    İlk ve son diye iki şansınız olsa neyin ilk neyin son olmasını isterdiniz...?
    Mutluluğun tanımı sizce nedir...Mutluluğu anlatırmısınız :)
    Hayat ne ifade ediyor size..Kısaca hayatın tanımı :)
    Aşk mı sevgimi.Her ikiside diyebilirsiniz ama neden diye sorarım :)
    Yıllar geçse de unutamayacağınız an,anı,kişi :))
    Artı ve eksi olan yönleriniz size göre...
    Takıntılarınız varsa nelerdir?
    Issız bir ada ve siz yanınızda olmasını istediğiniz tek şey 3 olmaz :)
    Mistik güçleriniz olsa ve tek bir şeyi yapabilseniz ne isterdiniz?

    Şimdi diyeceksiniz böyle mim mi olur ben dedim size :) Efendim yukardan aşşağı
    lütfen büyük harfleri okuyun ona göre cevaplayın mim-i Muammer'ce :)

    YanıtlaSil
  5. Nurten'im bir yıl ne çabuk geçmiş hakikaten? Ben blogcudaki yazını gayet iyi hatırlıyorum, oysa ki, bilirsin hafızam pek iyi değildir, Allah rahmet eylesin, bence vicdan azabını gerektirecek bir şeyin yok ben yanlış hatırlamadıysam öyle hatırlıyorum zaten...kimi akrabalarımız çok sevecendir, çok sıcaktır,sürekli telefonla da olsa hal,hatır sorar, etki=tepki diye bir şey var, biz de onları ararız,sorarız, ama öyle bir şey olmayınca tabii ki, aranmıyor,sorulmuyor, lütfen kendini suçlama...Allah sabır versin ona da rahmet eylesin

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar