REYTİNG İÇİN Mİ?

Oğlum hasta, ben hasta...
Kırılıyoruz ikimiz de, onu okula göndermedim bugün. Benim ise bir randevum olduğu için işe gitmem gerekti. İşimi bitirip öğlende eve geldim dinleneyim diye.
Yemek yerken televizyonda kanalların birinde evlenme programına denk geldim, hemen geçecekken ilgimi çekti. Bir kavga vardı ekranda, gelin adayı ve ona talip olan damat adayı eni konu kavga ediyorlardı. Sonuna kadar izlemeye karar verdim, bakalım ne olacak diye.
Bu kadar düzeysiz, bu kadar pespaye bir program görmedim desem yeridir.
Bu evlenme programlarını hiç izlemem, ama arada denk geldiğinde gördüğüm kadarıyla eskileri daha iyiydi sanki. Daha bir yaşını başını almış, yalnızlık çeken düzgün insanlar gelip yaşamlarına yeni bir sayfa açmak istiyorlardı kanımca.
Bugün gördüklerim ise akla zarar sahnelerle doluydu. Gençten bir kadın, talibi olan damat adayına bağırıp çağırıyordu, bir dövmediği kaldı adamı. Neymiş efendim; evi barkı yokmuş da ne demeye ona talip olmuş? Neyini beğenip etkilenmiş, yoksa derdi başka bir şey miymiş?
Bir de seyirciler var, onlara da çiftlerin birbirine yakışıp yakışmadığını soruyorlar, nedense... Gelin adayı beğenmediği yorumların sahiplerine hakaret etmekte hiç bir sakınca görmedi; doğru beslenmedikleri için beyinlerinin kıt olduğunu söyledi. Nasıl olmuş da oraya gelmiş bilmiyorum, kibar bir beyefendi kendi gibi kibar bir yorum yaptı, ona da dişlerini gösterdi gelin hanım, onun gibilerle muhatap olmayacağını söyledi.
Sunucular ise başka bir alem, aynı düzeysizlik, pespayelik onlarda da yaşanıyordu tabi. Seyirciler, aman sunucu hanım sunucu bey, kavga ediyorlar lütfen ikaz edin deyince; ne kavgası canım, tartışıyorlar işte demekle yetindiler ve yangına körükle gittiler. Bir de o, şıkşıkırdım, bol makyajlı, topuklarının uzunluğundan zor yürüyen sunucu kız, gelin adayına, 'abi yapma yaaa' demez mi? Pes dedim doğrusu, pes yani.
Efendim en sonunda gelin kızımız, damat adayının çıkıp dışarıda görüşme ve birbirini daha iyi tanıma teklifini şiddetle reddedip, 'Hadi canım sende, ne tipimsin, ne dengim, huyumuz, suyumuz, görgümüz, kültürümüz hiç uyuyor mu birbirine? Git sen dengini bul" diye de bağırdı ve oturduğu koltuğun üzerinde duran kürkünü, evet kürkünü gösterişli bir hareketle giyip çıktı gitti.
Program bittiğinde kendi saflığıma güldüm. Tamamen mizansen kokuyordu ortalık, buram buram hem de. Ben de saf saf, 'nasıl olabilir böyle konuşmalar, kavgalar Allahım diye oturduğum yerde dövünüyorum.
Bu reyting denen şey nasıl rezil bir şeydir ki, hem insanları aptal yerine koyuyor hem de tüm insani değerleri birer birer aşağılıyor.

Yorumlar

  1. evlenme programlarına gıcık oluyorum Türk örf ve anenelerini yerle bir ediyorlar, edep haya sınırlarını bunlara dair kırmızı çizgileri tamamen siliyorlar yazık. Bu millet ki edebi mevlanadan,hoca ahmed yeseviden öğrenmişti, aile kültürü dünyaya timsal olacak bir yapıda idi. Ancak özenti olma ve TVlerde ki janjanlı gösterilen hayat, insanlarımızın aklını başından alıyor... Ben 50 lira karşılığında çkıp tvlerde şov yapan 70-80lik insanlar gördüm tanıdım, evlendirme programlarında çıkıp 100 lira için kişiliğini kimliğini edebini unutan insanlarla karşılaştım yazık. Gerçek Türk insanı, medya malzemesi olmak yerine bu memlekete küçükte olsa nasıl bir faydam olur diye düşünmesi gereklidir kanımca...

    YanıtlaSil
  2. o gelin adayını getirsemde benim kütükten olma çin versiyon dangalak tükan sahibimi bir haşlasa ne güzel olur değilmi :) o sunucların kim olduğunu da anladıııımm ;) kurgulanmış gibi herşey,seviyesiz ama bazen de çok komik oluyorlar hani senin şu flaş tv gibi :)))öpüyorum kocaman..

    YanıtlaSil
  3. Nurten'im sana da, oğluna da çok geçmiş olsun, havalar tam hastalık havası, kendine dikkat et canım, biliyorsun ben de hiç bakmıyorum o tür programlara gündüz zaten açmıyorum bile televizyonu, okudum eminim o damat adayı da, gelin adayı da ÜCRETLİ PROFESYONEL OYUNCUDUR ya da ÜCRETLİ amatör oyuncudur:))kurgu her şey, ilginçlik olsun, millet seyretsin! Sokakta üç dört kişi kavga edince bile bizim millet durup SEYRETMEYE BAYILIR..akşam eve gidince ANLATACAK İLGİNÇ BİR ŞEYLERİ OLSUN DİYE HERHALDE..."ya tam bakkaldan çıkmıştım ki, üç kişi birbirlerine girdiler o ona şöyle dedi, bu ötekine böyle yumruk atta, biz de durduk seyrediyoruz.."!!! Eee adamlar gazete okumazlar
    tiyatroya sinemaya gitmezler evlerinde roman vs. yoktur
    BOP eşbaşkanı kim, başbakan niye CIA başkanıyla görüşüyor
    bunca subay niye tutuklu gibi İLGİNÇ OLAYLARI düşünmez Onlara kafasını yormak istemez niye yorulsun ki kafası yazık değil mi kafasına yorulur?:)))
    GERİYE İLGİNÇLİK OLARAK BU TÜR ŞEYLER KALIYOR..

    YanıtlaSil
  4. öncelikle çok geçmiş olsun..
    böyle programlarda cast oyuncuları kiralanıyormuş açıklama yapıldı ama ne akla hizmetse bu programlar hala devam ediyor..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar