VELİLERİN HAKLI İSYANI

Bir haftadır İstanbul'da yer yerinden oynuyor.
Halen faaliyette olan 19 adet Etüt ve Beslenme İlköğretim Okulunun, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer'in açıklamasıyla normal okul statüsüne dönüştürüleceğini öğrendik. Böylece bu okullarda okuyan yüzlerce öğrenci ve velisi mağdur olacak.
Nedir Etüt ve Beslenme okulları?
Milli Eğitim Bakanlığının 28.11.1997 Tarih ve 8983 Sayılı Etüt ve Beslenme İlköğretim Okulları Yönergesi doğrultusunda resmi ve özel statüde kurulmuş bulunan okullardır. Kuruluş asıl amacı: Anne ve babası çalışan öğrencilerin gereksinimlerini karşılayabilmektir. Anne ve babanın mesaide olduğu saatlerde öğrenci okulda bulunmakta, okul programının yanında zorunlu etüt derslerine de devam etmektedir. Öğrenci dört saat sabahtan ve iki saatte öğleden sonra olmak üzere toplam altı ders saati okul öğrenimini gördükten sonra 3 (üç) saatte zorunlu etüde kalmaktadır. Etütte anne ve babasının gözü arkada kalmadan güvenilir ve onun için hazırlanmış eğitim ortamında öğretmenleri gözetiminde  derslerine çalışmakta, folklör, bale, gitar, satranç vb. etkinliklere katılmakta ve bir sonraki günün hazırlığını eve götürmeden okulda tamamlayabilmektedir. Özel statüde bir devlet okuludur. Öğlenleri yemek, ikindilerde kahvaltı verilmektedir. Eğitim için değil, yemek ve etüt için para alınmaktadır. Özel okullarla kıyaslandığında bu para çok cüz'i kalmaktadır. 
Benim oğlum da bu okullardan birinde okuyup geçtiğimiz yıl mezun oldu. Ben bu sayede gözüm arkada kalmadan rahatça işime gidebildim. Çocuğumu nereye, kime bırakayım diye bir derdim olmadı. Ödevlerini hep okulda etüt saatinde yaptığından eve ders getirmeden başarılı olabildi. Aynı şekilde erkek kardeşimin oğlu da bu okulda okuyor.
Şimdi tutmuş bu okulları normal okul statüsüne çeviriyorlar. Duyduğum an inanamadım. Meğer 4+4+4 sistemine uymadığı ve bu sistem ile daha çok okula ihtiyaç olacağı için dönüştürülüyormuş bunlar. Gerekçesi buymuş. Biliyorsunuz yeni sistem ile okullarımız, ilköğretim okulu, ortaokul ya da İmam Hatip orta okulu diye ikiye ayrılıyor. Sonrası ise eskisi gibi lise. Bu sistemde İmam Hatip orta okulu açığı oluşuyor ya, harıl harıl İmam Hatip açmak için çalışıyorlar ya, işte bizim okulları da bu amaçla kullanacaklarmış. Hükümet yanlısı yazar Nazlı Ilıcak bile yazdı bunu açık açık ve gereksiz ve mağdur edici bir uygulama olduğunu söyledi. Bu okulların dönüştürülme kararına ne kadar şaştıysam Nazlı hanımın yazısına da o kadar şaştım doğrusu. Kırk yılda bir doğru bir şeyler söyledi, hayret.
Milli Eğitim Bakanlığı'nın bu kararına karşı geçtiğimiz pazar Kadıköy'de Basın açıklaması ile bir eylem gerçekleştirdi veliler. Bu pazar da aynı şekilde eylem yapacaklar. Her ne kadar benim çocuğumun artık ilişiği kalmasa da destekliyorum tüm velileri. Erkek kardeşimin oğlu da 7.sınıfa gideceğinden o da etkilenmeyecek, ama annesi eyleme katıldı, onu kutluyorum.
Bugün sana, yarın bana. Daha neler olacak kim bilir? Duymuşsunuzdur, ilkokullarda artık İslamî boyama kitaplarıyla ders yapılacakmış. Ne güzel! Boyama kitabının da islamîsi mi olurmuş Allah aşkına? Bu nasıl bir zihniyettir?
Eylül ayında okullar açıldığında ne büyük bir karmaşa olacağını ve bir kaç ay içinde ortaya çıkacak sorunlarla boğuşulacağını şimdiden görüyorum.
Enine boyuna düşünülmeden, doğru dürüst plan proje yapılmadan uygulamaya konan kurallar, yasalar yüzünden eğitim sistemimiz kevgire döndü. Hallaç pamuğu gibi atıp savurdular öğrencileri, velileri. Sbs denen saçma sistemi getirdikten çok kısa bir zaman sonra ne büyük bir yanlış yaptıklarını anlayıp geri döndüler. Şimdi başka yanlışlarda direniyorlar. Bir tane akîl adam çıkmaz mı bizi yönetenlerin arasından yarabbim?
Çalışan kadınların kurtarıcısı olan Etüt ve Beslenme okullarını dönüştürmek sizce ne anlama geliyor? Ben söyleyeyim; kadının çalışmasına ne gerek var ki, evde oturup baksınlar çocuklarına. Başka bir anlam çıkaramıyorum ben. 19 tane düzgün okuldan ne istediler anlayamıyorum.
Umarım, mağdur edilen velilerimizin yaptıkları haklı eylemler biraz ses getirir ve geri adım atılır.
Esen kalın.


Yorumlar

  1. Nurten Hanım bu duyarlı yazınız için size teşekkür ederim. Anlattıklarınızı üzülerek okudum. Yazacak çok şey var. Lakin bu duyarlı yazıyı okuyup da yorum yapmaktan kaçınanlara ne demeli. Dediğiniz gibi bugün bana yarın sana. Eğitim çağdaş normlarla yürümeli. Eğitimin islamisi, batılısı olmaz. İlimde, bilimde keza islami ilim bilim, batılı ilim bilim olmaz.
    Ya çağdaştır eğitim ya da değildir. Bunun ortası yoktur. Velilerin haklı itirazlarını dikkate almayanlar çocuklarımızın çağdaş eğitim almasını engellememeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüseyin bey inanın çok üzgünüm. Çocuklarımızın geleceğinin nasıl ellerde heba edildiğini görmek beni kahrediyor. Dikkate alacaklar mı bilmiyorum, ama yarın yine eylemimiz var. İnşallah ses getirir. Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Dün akşam haberlerde ben de izledim.M.E.Bakanı kesin bir dille bu okulların statülerinin değişeceğini ama tam nasıl olacağı konusunda bir görüş bildirmenin yanlış olacağını söyledi. Ben böyle bir okulun varlığından haberim yoktu..Nurtenciğim öyle bir duruma getirildik ki, ben karar verdim uyguluyorum bitti. Sen ister kabul et ister etme. Tıpkı Mecliste hani "kabul edenler, etmeyenler kabul edilmiştir"..Saymazlar kim kabul etti kim etmedi. Bu kararlarda öyle kendi aralarında konuşup biz bunu yapıyoruz dayatması ile uygulamaya geçiriyorlar. Sen mağdur olmuşsun olmamışsın, bu kararlar ülkenin yararına mı, değil mi? kimsenin taktığı yok. Demokratik hak diyorlar sonuç ne oluyor, ya dayak, yada nezarette bitiyor..Dilerim tepki verenlerin tepkileri dikkate alınır da mağduriyeti karşılayacak olumlu bir son olur.. Canım sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah bu velilere ve öğrencilere yardım etsin..

      Sil
    2. Önce, hoş geldiniz Bilgül hanımcım. Özlemiştim sizi. Duanız için de teşekkürler. İnşallah, bakalım.

      Sil
  3. Tam da öyle, ben karar verdim, uyguluyorum, yaptım bitti devri. Demokratik hak falan fasarya, son derece masum ve demokratik hakkımız için eylemlere katılıyoruz, fişleniyoruz. Ama korkunun da ecele faydası yok, sen yapma, ben yapmayayım kim yapacak? Allah sonumuzu hayır etsin ve itirazlarımıza kulak verilmesini sağlasın. İnşallah. Teşekkürler Hanife hanımcım. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. Çocukları iyice deneme tahtası yaptılar.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar