KARAR VERDİM

Artık bana güleceksiniz biliyorum,
Bugün gayet iyiyim.
Dün akşamki karamsar yazıma Hüseyin hocam öyle bir yorum yazmış ki hem utandım hem gülmekten kendimi alamadım. İki duygu birbirine uzak biliyorum, utanıp gülmıek. Utandım, çünkü haklıydı hocam; bu neydi böyle? Bir gün mutlu bir gün mutsuz. Bir ortası yok muydu bunun? Ben niye böyleydim?
Hep olagelen durumum değil aslında, son zamanlarda yaşadıklarım beni ben yapmaktan çıkardı, izin verdim buna, burada hatalıyım. Zıvanadan çıkmış bir halim var ve ben bu halimi hiç sevmiyorum. Tam kendimi toparlıyorum derken hoop gene yuvarlanıyorum. Eski beni öyle arıyorum ki. Mutlu, umutlu, cıvıl cıvıl, gözleri ışık saçan Nurten'i öyle arıyorum ki. Biliyorum özüne döner insan, dış etkenler ne kadar güçlü olursa olsun özü hep galip gelir. Bende de öyle olacak, çünkü hayatın güzel olduğuna inanan ve yaşamayı seven biri olarak başka türlüsüne imkan yok. 
Durmadan yazıyorum, bazen genel, bazen içdöküş yazıları bunlar. İçdöküşlerle sizi şaşkına çevirdiğimi biliyorum. Çalkantılarım ancak yazarak duruluyor. Hal böyle olunca değişen ruh halim tamamıyle yansıyor yazılara ve işte, bir günüm öyle bir günüm böyle çırılçıplak görünüyor.
Güldüm, çünkü komikti de aynı zamanda. Dengesini kaybetmiş bir kadın habire yazıp çiziyor, içini döküp rahatlamak amacı, ama ipin ucunu da kaçırabiliyor.
Bugün uzman psikolog da olan bir öğretmenimizle sohbet ettik biraz. Stresle başa çıkmanın yolları üzerine bir dolu şey anlattı bana. Bilmediğim şeyler değildi tabi, ama bir çivi daha çakmış oldu beynime İnayet bey.

-Kimseyi değiştirmeye çalışmayacaksın (Bunu öğreneli uzun yılar oldu)
-Mutlaka bir hobin olacak (Bu da var, yazmaktan iyi hobi mi olur?)
-Seni çok iyi anlayan, her şeyini anlatabileceğin gerçek bir arkadaşın olacak (Olmaz mı, hem de en iyisinden var)
-Strese neden olan kişi yahut mekândan uzak duracaksın (İşte burada çuvallıyorum, buna şimdilik imkan yok)
O zamaaaannn, bu imkansızlığı bu süreçte strese girmeden atlatmayı becermek gerek. Zaman her şeyin ilacı.
Ya bunu böyle kabul edeceksin, ya tamamen hayatından çıkartacaksın ya da düzeltmeye çalışacaksın. Birinden birine karar vereceksin. En kötü karar kararsızlıktan iyidir çünkü. Belirsizlik yiyip bitirir insanı.

Ben de bir karar verdim.


Yorumlar

  1. Canımsın:)))şimdi Hüseyin hocamın yorumunu merak ettirdin:)sana yorum yazayım sonra doğru okumaya:)))canım Nurten'im Amin Maalouf'un bir kitabı var bende 'Çivisi Çıkmış Dünya' diye çok ince bir kitap ama ince olması eser olarak büyüklüğünü,değerini etkilemiyor, düşünsene dünyanın çivisi çıkmış senin, benim çivimiz haydi haydi zıvanadan çıkacak:))

    stresle başa çıkma yöntemleri iyiymiş ben de uygulayayım, bir gün iyi, bir gün kötü hepimiz oluyoruz sakın dert etme, kafana takma canım, diyorum ya dünya zıvanadan çıkmış e, bizi de etkiliyor...:((
    sevgilerimle öptüm

    YanıtlaSil
  2. "Karar vermek" hayatın akışını "yönlendirmek" diye algılıyorum ben...
    Lakin,
    Çevresel etkiler verilen kararı etkilememeli...
    "İşte burada çuvallıyorum, buna şimdilik imkan yok" sözünün geçerli olduğu iş ortamında(olasılıkla)ki olumsuzluk seni negatif etkilememeli...
    Şimdi,
    Bildiğin bir durumdur biliyorum...
    Fakat ben
    Yine de sözünü edeceğim;
    "Duyma, isteme ve düşünme..."
    İnsanın eylemlerinin üç türüdür...
    Tüm sayılması için,
    Üç düzeyde de bir anda yaşanması lazım.
    Diğerlerini bir kenara itip biri üzerinde yoğunlaşmak,
    Ya da üçüncüsünü bir kenara itip,
    İkisi üzerinde yoğunlaşmak...
    İnsan hayatında yıkıma yol açmasa da olumsuzluklara neden olmaktadır diye düşünüyorum...
    Hayatın inişleri çıkışlar vardır...
    Bilirsin...
    Bu anlarda sadece duygulanmak yetersizdir...
    İstemek
    Ya da tek başına düşünmek de yetersizdir.
    Üçünü bir anda yapmak lazım;
    "Duygulanmak, istemek, düşünmek".
    Hayatın gerçeği ne olursa olsun,
    Yani günlük yaşam akışı ne olursa olsun...
    Önce "kendimiz"i güvene almalıyız...
    Sağlıklı olmak,
    Sağlıklı düşünmek
    Sağlıklı karar vermek
    Ortamdan olumsuz etkilenmemek...
    Sonuçta hepimiz insanız...
    Duygularımız var ...
    Lakin,
    Stres koşullarını çevreye yayan birinin durumunu bildiğimiz anda
    Neden etkilenelim ki?
    Bırak yuvarlanıp gitsin kendi yolunda...
    Karar vermene sevindim...
    Güzel ve stressiz günler dileğimdir...
    Hiç bir olumsuz tavır ya da davranış
    Kafanı "meşgul" etmemeli...
    Sevgi ve saygılarımı yolluyorum...
    Yere sağlam basman doğrudan ya da sanal da var olan dost ve arkadaşlarının isteğidir...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar