REYHAN

Çok kötü bir gün geçirmişken akşam aldığım bir haber beni öyle mutlu etti ki.
Sanki o müjdeli haberi ben aldım.
Bir arkadaşım var, aslında müşteri ilişkisi ile başladık arkadaş olduk. Reyhan, Azerbaycan vatandaşı. Yıllardır Türkiye'de, bir Türk'le evlenmiş fakat Azerbaycan çifte vatandaşlığı kabul etmediği için Türkiye vatandaşlığına geçmek istememiş. Kocası ölünce de burada kalmaya devam etmiş. Yaşam koçluğu, yönetim danışmanlığı ve astrologluk yapıyor. Yabancı çalışma izni almak için bir meslektaşım kanalı ile bana başvurmuştu. Tam bir yıl önce, geçen aralık ayında. Başvuruyu yaptık, önce eksik evrak bildirimi geldi, tamamladık, sonra red cevabı geldi, itiraz ettik ve onayı aldık. Bu arada Reyhan Türk vatandaşlığı için harekete geçti, ne olur ne olmaz, işi sağlama bağayalım diye. Bu, tam altı ayımızı aldı. Fakat sevincimiz çok uzun sürmedi çalışma izin onayının şartlı ve bir yıllık olduğunu öğrendik. Artık iyiden iyiye umudumuzu kesmek üzereydik ki bugün Türkiye vatandaşlığı onayı gelmiş Reyhan'a ve kimliğini almış. Çalışma izninin onaylanmış olması vatandaşlık sürecini hızlandırmış ve kolaylaştırmış  Hemen bana haber verdi, uçuyordu sevinçten. Nasıl uçmasın? Büyük bir olay bu Reyhan için. Artık rahat rahat çalışabilecek, izin süresi bitince sürekli emniyete gidip oturma izni almak zorunda kalmayacak, çalışma izninin oldukça zor şartlarını yerine getirmek zorunda olmayacak.
Seviyorum ben bu Reyhan'ı, o yüzden çok, ama çok sevindim onun adına. Öyle pozitif ve güleryüzlü bir kadın ki tanışan, hemen etkisi altında kalıyor.
Ülkemizi öyle seviyor ki, kendi ülkesinde aileden kalan mal ve mülkü umursamıyor. İstese dünyanın her yerinde yaşayabilir, parası var yani. Fakat o, bizim çok şikayetçi olduğumuz, yaşanması zor bu ülkede yaşamayı istiyor.
Hayırlı olsun Reyhan, Allah yolunu açık etsin. Kötü geçen günümü verdiğin bu haberle iyi bitirmemi sağladın ya, dualarım hep seninle.

Yorumlar

  1. Nurten'im hayırdır, kötü geçmiş günün:((umarım şimdi iyisindir...yazılarını görüyordum ama İslam ve şiddetle ilgili bir araştırma yapıyorum iki gündür, çoğu İngilizce o yüzden ancak bugün gelebildim sayfana...Reyhan'a hayırlı olsun, kim ister İran gibi mollaların ülkesinde yaşamayı diyeceğim ama yakında - isyan etmezsek- biz de İran'a döneceğiz o yüzden ben olsaydım İsveç'e filan giderdim..
    sevgilerimle öpüyoruz canım


    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar