SANAL YALAN DÜNYA

Şu sanal dünya gerçekten ilginç ve şaşırtıcı.
Yazılıp çizilenleri okudukça, paylaşımları gördükçe bazen küçük dilimi yutacak gibi oluyorum.
İnsanlar kendilerini nasıl tanıyorlar, daha doğrusu tanıyorlar mı acaba?
Ama ben onları tanıyorum; kimin hizipçi olduğunu, kimin agresif, kimin insan sevgisinden yoksun olduğunu, kimin hangi kayığa binerse onun türküsünü söylediğini, yani yalakalıkta sınır tanımadığını öyle iyi biliyorum ki.
Nasıl oluyor da oluyor bu insanlar kendilerini bambaşka biriymiş gibi tanıtabiliyorlar?
Son yıllarda gerçek dünyada çok fazla böyle insan tanıdım. Çok rahatlar inanılır gibi değil. Senin yanında başka onun yanında başka konuşup işlerini yürütüyorlar.
Hiç bir zaman kendileri olamıyorlar başkalarının yanında.
Birisi hakkında olumsuz düşünüyorsam ve bu düşüncemi yakınımdakiyle paylaşmışsam, onun yanında o 'Birisi'ne şirinlik yapmam mümkün değildir. Neysem oyum, başka türlü davranamam. Ama bunlar çok rahat sergiliyorlar bu davranışları.
Menfaat ilişkileri bunlar tabi, arkasından dünya kadar lâf söyle sonra yüzüne gül. 
İnsanları sevme yeteneği yoktur mesela adamın, agresif ve hizipçidir, fakat internette öyle yazılar yazar ki sanırsın sevgiyi içinde hep yeşil tutan dünya tatlısı bir adam. 
İçinde şeytanlık barındıran, kin, nefret, intikam duygularıyla dolu bir kadın bir bakıyorsun internette bu duyguların ne kadar kötü olduğunu anlatan paylaşımlar yapmış.
O zaman diyorum ki işte, ya bu insanlar kendilerini tanımıyor ya da çok iyi tanıyor, tersi davranışlarla vicdanlarını rahatlatıyorlar. Bir kez bile yüz yüze gelmedikleri sanal arkadaşlarına kendilerini böyle tanıtıyorlar.
Niye insan kendini olduğu gibi göstermeyi istemez ki? Niye ille de (gerçek dünyada) menfaat ilişkileri içinde olmak zorunda hisseder ki kendini? Zor mu gelir dosdoğru yaşamak, dik durmak?
Yalnız kalacağını mı düşünür?
Oysa asıl yalnızlığı böyle büyütür içinde, şimdi kalabalıktır, ama eninde sonunda yalnız kalacaktır.

Yorumlar

  1. Nurtenciğim insan kendini gizleme, yada çift kişilikli olma konusunda öylesine uzmanlaşmış ki.. Bu durumun sanalı gerçeği yok bana göre...yazında bahsettiğin kişilik bozukluklarına gerçek hayatta da çok fazla rastlamak mümkün.Ama dediğin gibi, nasılsa beni görmüyor, görmeyecek, tanımıyor düşüncesi ile ya egosunu tatmin etme veya kendisine bir menfaat sağlama düşüncesi ile gizliyor.
    Dost arkadaş az olsun ama, karakterli, kişilik sahibi dürüst mert olsun..Canım kalemine sağlık. esenlikler diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uzmanlar çoook.
      Hiç bir zaman anlayamayacağım.
      Sağol canım.

      Sil
  2. Nurten'im kendi olmayı başaran çok az kişi var gerçek hayatta ve sanalda. Sanala zaten hep derim GÜ-VE-NİL-MEZ. Tek tük İSTİSNALAR dışında sanal dost olmaz! Sanal olsa olsa blog arkadaşlığı olunur. Şu Yılmaz Özdil, Uğur Dündar gibi yazarların facebook sayfaları herkese açık olduğundan ben kapattığım halde okuyabiliyorum sayfalarını ve onlara gelen yorumları. Adam akp'li 30 sahte rumuzla yorum yapıyor!! Boşver üzülmeye değmez...
    sevgilerimle öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzülmüyorum be canım, şaşırıyorum.
      Dün facebookta inanılmaz bir paylaşım görünce dayanamayıp yazdım. Budur...
      Öpüyorum ben de canım. Bücürük'ü de:)

      Sil
    2. Ben yazını okuyunca içimden 'bir yerde bir şey okumuş canı sıkılmış" demiştim. Kapat gitsin yaaa facebook'u ama sen bilirsin ukalalık etmeyeyim, ben kapattım rahatladım:)ençok neden biliyor musun? Hani şaşırıyorsun ya ben de ona şaşırıyordum. Şimdi diyelim pazartesi akşamı 11 şehit, bir o kadar yaralı olmuş, sayfasına koyuyor siyah kurdelayı, Türk bayrağını, ah,vah, kahrolun mahvolun! Salı sabahı yani 24 saat geçmeden bir buket çiçek! gününüz aydın olsun!hatta yanında bir de şarkı videosu!! E ne oldu anacım insan birkaç gün tutar kendini be!!! Hiç olmazsa cenazeler toprağa verilsin, çatladın mı patladın mı! Ben gelemiyorum böyle şeylere...tamam ateş düştüğü yeri yakar ama bu kadar çabuk mu geçti yasın? Anlatabildim di mi?:(( hele siyasi sayfalar sanırsın kerhaneden yazıyorlar! (özellikle akp yalakaları bir küfür bir küfür hepsi cinsel küfürler ve Kemalist kadınlara ediyorlar bu küfürler)kimi eziyet görmüş kedi, köpek resmi koyuyor dayanamıyorum yaa:(((

      Biz de öpüyoruz canım..

      Sil
  3. Adı üstünde Nurten Hanım "Sanal".
    Lakin,
    Yazılan satırlarda
    Yazınızda da belirttiğiniz gibi "yazılanları ve paylaşımları" gördükçe
    Şaşırmamak elde değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece bu hocam, şaşırıyorum, sadece bu.
      Saygılarımla.

      Sil
  4. Bende hiç hoşlanmıyorum bu tarz dengesiz kişiliklerden Nurten Abla. Ve en komiğide bu kişilerin karşılarındakileri kandırmış, inandırmış sanmaları...
    Allah bizi korusun bunlardan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komik gerçekten. İnandırdıklarını sanacak kadar komikler.
      Ben artık 'kimseye güven yok, babana bile' durumuna geldim Gülşah'cığım.
      Sevgilerimle.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar