HERKES İÇİN OSMANLI TARİHİ


İnkılâp Yayınevi bir kitap çıkartmış 'HERKES İÇİN OSMANLI TARİHİ' Yazarı Oğuz Aytepe.
İşten eve gelip kitabı masanın üzerinde görünce şaşırdım. Hiç kitap meraklısı olmaya oğlumun aldığını öğrenince ise daha çok şaşırdım.
Bir kitap ve müzik markette dolaşırken ilgisini çekmiş, öyle söyledi.
Hemen göz gezdirdim; ince sayılabilecek bir kitap. Türkler'in Anadolu'ya gelişinden başlamış, son Osmanlı padişahı Vahddettin'de bitirmiş.
Merakla sayfaları çevirdim, hakkında fazla bilgim olan padişahların anlatıldığı bölümlerde özellikle oyalandım.
Liselerde okutulan tarih kitabının küçük bir özeti olmaktan öte gitmemiş. Kuru bir anlatımı var. Genellikle savaş ve fetihlere yer vermiş. 
Kuruluş ve Yükseliş, Duraklama ve Gerileme, Çöküş Dönemi diye üçe ayırdığı bölümlerin sonunda, toplumsal düzen, devlet yönetimi, ülke yönetimi, toprak yönetimi, maliye, ekonomi, ordu ve donanma, hukuk, eğitim ve öğretim, bilim ve kültür gibi konularda bilgiler de vermiş. Fena değil, fakat yeterli de değil.
Çok popüler olduğu için bunu örnek vereceğim, Kanuni dönemi mesela, ne şehzade Mustafa'nın ne Pargalı İbrahim'in ne de Hürrem'in adı geçiyor.
Belli ki gençler için kısaltılarak yazılmış, tarihi sevdirmek amacı taşıyan bir kitap.
Oğlum da almış ve gelir gelmez elli sayfa okumuşsa amacına ulaşmış demektir. Benim kişisel görüşümün pek bir önemi yok bu durumda.

Yorumlar

Popüler Yayınlar