DEĞER VERDİM YETERİ KADAR, HERKES ARTIK EDERİ KADAR

Bugün bir yerlerde okudum:

'ÜÇ KURUŞLUK ADAMA BEŞ KURUŞLUK DEĞER VERİRSEN GERİYE KALAN İKİ KURUŞLA SENİ HARCAR!'


Vallahi doğru, billahi doğru.
Kimseye hak ettiğinden fazla değer vermeyeceksin. Sonra kendini gerçekten o değerde zannediyor. 
Senin, onun çok üstünde olan değerini hiçe sayıp ezip geçiyor. 
Ne gerek var? Kendini ezdirecek kadar güçsüz müsün? Duygusallığın mı buna sebep? Nereye kadar?
Bir yere kadar. Dibe indiğin ana kadar en çok. Sonra başlatacaksın çıkışı, ki istesen de istemesen de başlayacaktır zaten. 
Hatalar insan için, hatasız öğrenilmiyor hayatın gerçekleri. Hata yapalım, ama ders alalım ve aynı hatayı bir kez daha tekrarlamayalım.
Tekrarlamayalım ki güzelleşsin hayatımız. 

İnsanlar çeşit çeşit, insanlar sandığımız kadar iyi değil. 
Karşımıza çıkana bakalım şöyle bir, öyle cumburlop atlamayalım üstüne balıklama. Soralım, kaç kuruş bunun değeri? Koyalım teraziye tartalım, ölçelim biçelim bakalım değecek mi vereceğimiz değere? 
Yaşamadan belli olmaz mı diyorsunuz? 
Olur, olur da görmek istemeyen kalp görmez sadece. 

Yorumlar

  1. Nurten'im öyle haklısın ki, bu sözü de çok beğendim, üç kuruşluk adama 5 kuruşluk değer verirsen kalan 2 kuruşuyla seni harcar...doğru canım herkese hemen atlamamak lazım ben çok çektim....yazından anlıyorum ki, sen de bu yazıyı yazmana sebep bir şey yaşamışsın üzülme canım......s..........et gitsinler çok affedersin..:)onlar seni kaybettiklerine üzülsünler senin kaybın değil hatta kazancın...
    sevgiler öptük canım

    YanıtlaSil
  2. Haklısın Nurtenciğim, insan çok değişken bir varlık. Tam tanıdım anladım diyorsun, tecrübem var insan sarrafıyım diyorsun. Yinede farklı bir huyla karşına dikiliyor yanılıyorsun. O nedenle mesafeli olmak en güzeli. Aksi halde üzülen sen oluyorsun.
    Ayrıca sözü de tuttum.:))
    "DEĞER VERDİM YETERİ KADAR, HERKES ARTIK EDERİ KADAR" çok doğru.
    Canım seni öpüyorum, iyi geceler diliyorum.
    sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  3. İnsanları iyi tahlil etmek yukarıdaki cümleye baştan meydan vermemek demektir diye düşünüyorum. İnsanlar mutlaka bir şekilde kendilerini ve karakterlerini belli ederler varsayımını da söylemek isterim...Lakin insan sevgisini içselleştirenler bir şekilde yukarıdaki cümleye maruz kalabiliyorlar.
    Yazdıklarınıza katılıyorum.
    Saygı ve selamlarımla iyi bir hafta diliyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar