YENİ CAMİ'NİN ÇEVRESİ

Son siyasi olaylardan canım sıkkın çok.
BDP denen şerefsiz partinin Karadeniz Barış (sözde) Turu'nda meydana gelen olayları yakından takip ettim. Yorum yazacak değilim, arkadaşlarım çok güzel şeyler yazıyorlar bu konuda. Benim düşüncelerimi de biliyorlar, sadece gerçekten çok sıkıldığımı, üzüldüğümü söyleyeceğim. 



İki gündür bu yüzden içimden yazmak gelmedi. Benim tarzım belli, bu halimle oturup tarzım olan yazılar yazamadım.
Ama dün akşam televizyonda bir haber çarptı gözüme. Eminönü'ndeki Yeni Cami'nin çevresinin değiştirildiği hakkında. 
Yeni Cami'nin adı aslında Safiye Sultan Camii olacakmış, eğer Safiye Sultan'ın ömrü yetip bitirtebilseymiş yaptırmakta olduğu camisini. Kısmet Hatice Turhan Valide Sultan'ınmış. Fakat caminin adı halk arasında Yeni Cami olarak söylenegelmiş bugüne. 
Yıllarca Cağaloğlu'nda çalıştığım için bu caminin önünden yolum çok geçti. Bazı öğle tatillerinde çevresindeki çay bahçelerinde oturup çay içip tost yedim. Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayınladığı klasiklerden kim bilir kaç tanesini orada okuyup bitirdim. Yan tarafındaki Çiçek Pazarı'nda satılan kuşların cıvıltılı ötüşlerini duyardım oturduğum yerden. 
Cağaloğlu'ndan ayrılalı yıllar oldu, oturmak için gidemesem de yolum her düştüğünde başımı çevirir mutlaka bakardım. Çaylar kahveler küçücük iç mekanda  yapılır dışarıdaki masalara servis edilirdi. Taşralı, çocuk sayılabilecek genç garsonlar yapardı bu servisi. 
Bir keresinde akşam vakti gitmiştik arkadaşımla. Ermenistan'dan gelmiş bir kadınla karşılaşmış, kadın Türkçe bildiği için biraz sohbet etmiş hatta kahve falı baktırmıştık ona, amma da gülmüştük. Garson çocuk da Vanlı'ymış, O da sohbetimize katılmış bize Vanı anlatmıştı uzun uzun, memleket hasreti yüklü sesiyle. 
İşte o çay bahçeleri kaldırılmış artık, yıkılmış, yeşil alan yapılacağı söyleniyor. Şimdi o mekanı bir şantiye halinde görünce ekranda bu hatıralar geldi aklıma. 
Ne kadar zaman olmuş ki oraya yolum düşmeyeli? Daha bir hafta önce yakınında bir yerdeydim, merak için gidip baksam bu halde görecektim demek ki. 
Üzüldüm.
Belki daha pırıltılı bir yer yapacaklar, yeni hali çok daha albenili olacak belki, ama benim artık o eski, salaş çay bahçesine gitme ihtimalim olmadığındandır üzüntüm.

Yorumlar

  1. Nurten'im bu şerefsizler yüzünden hiç birimizin tadı, tuzu kalmadı denir ya öyleyiz...özellikle duyarlı insanlar umutsuz, öfkeli, bir şey değil herkesin ruh durumu bozulacak...(olmaması da imkansız, baş ağrısı, migren, bunalım anket yapılsa eminim tavan yapmıştır)

    Çok haklısın eski yerleri yıkınca yerine avm filan yaparlarsa o eski samimi, sıcak ortamdan eser kalmaz....ama işin ucunda AKP li kişilere kar sağlamak varsa yıkarlar...acımazlar....

    YanıtlaSil
  2. Bende sizinle aynı ruh halini paylaşıyorum canım arkadaşlarım. İçimden hiç bir şey yapmak gelmiyor. Özellikle son dönemde yaşanan olaylar çok gerdi.Yaşanan haksızlıklar, atılan iftiralar,yok sayılmak istenen milli ve manevi değerler, Müjde'nin dediği gibi insanda tat tuz bırakmıyor.
    Yıkılan yerlerle birlikte anılarda, hatıralarda yıkılıyor. Yıkılmışken keşke gerçekten yeşil alan olsa bari...
    Nurtenciğim iyi geceler diliyorum, öptüm canım.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar