DÖNÜŞ (AYŞE KULİN)


En hızlı okuduğum romanlardan biri oldu DÖNÜŞ.
Ayşe Kulin'in yeni bir kitabının çıktığından haberim yoktu. İki gün önce işim nedeniyle Kadıköy'den geçerken çarşıyı bir dolaşayım dedim, ayaklarım beni Nezih Kitabevi'ne götürdü. Yeni çıkanlar rafında görür görmez aldım, biliyordum beğeneceğimi. Kulin, akıcı ve yalın üslupta yazar, kurgusu da iyidir romanlarının. Her ne kadar edebiyat dünyası burun kıvırsa da ona ben çok beğeniyor ve okuyorum. Son zamanlardaki toplumsal duyarlığını da takdir ediyorum. Daha doğrusu Kardelenler projesiyle öğrendiğim bu duyarlılığın devam ediyor olması bir kat daha artırıyor hayranlığımı. Bu romanda da kahramanlarının ağzından muhafazakarlık ve tek adam yönetimiyle ilgili eleştirilerini bir bir sıralamış. 



Dönüş'ün bir devam kitabı olduğunu bilmiyordum, 33.sayfaya geldiğimde okuduğum isimler bir çağrışım yaptı bana ve anladım ki bu bir üçlemenin son kitabı. 
GİZLİ ANLARIN YOLCUSU VE BORA'NIN KİTABI'ndan sonra DÖNÜŞ...
Dönüş'ü okuyacak olanlar tek başına keyif de alabilirler, ama kesinlikle önce diğer kitapları okumalılar. Asıl lezzeti öyle tadabilirler. Gerçi ben önce BORA'NIN KİTABI'nı sonra GİZLİ ANLARIN YOLCUSU'nu okudum tesadüfen. Fakat bunun çok daha iyi olduğunun farkına vardım. Bence daha anlamlı oldu. Bu da başka bir tavsiye benden.
Dönüş'ü çok keyifle okudum dedim, ama aslında kurgusu basit ve düzdü. Çok daha iyi kurgulu romanları var Ayşe Kulin'in. 
Olsun, bana iyi geldi. Öyle bir dönemimde okudum ki içimdeki eski benin dışarı çıkmasını sağladı. İhtiyacım varmış bu romana. 
Üçlemenin son kitabı dedim de belli mi olur Kulin bunun da devamını yazabilir. Çünkü, sanki bir bitmemişlik vardı sonda. 
Yazmasın, bence yeni bir hikaye bulsun artık. 

Yorumlar

  1. Ben Adı Aylin'den başka kitabını okumadım ama üslubunu çok beğenmiştim, sana iyi gelmiş isabet olmuş okuman:) aynı hikaye çok sürerse bıktırıyor haklısın yeni yazsın:)
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Adı Aylin'le tanıdım Ayşe Kulin'i. O da o dönemimde çok iyi gelmişti:)
      Demek ki bu kadın bana iyi geliyor:)))
      Sevgiler benden.

      Sil
  2. Dönüş okunacak kitaplarımın arasında henüz, iyi ki de okumamışım, çünkü önceki iki kitabı da okumadım, listeme ekledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pişman olmayacaksın, değişik bir dünyayı çok akıcı bir üslupla anlatıyor Kulin.
      Sevgiler.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar