"SENİN YÜZÜNDEN CİMRİ OLDUM ANNE !"

Akşam yemekten sonra mutfağı toparlarken oğlum geldi yanıma. Eve alınacak suyun parasını bir de haftalık harçlığını istedi. "Tamam oğlum" dedim, fakat o "zaten kaç haftadır harçlık almıyorum senden" deyince kızar gibi yapıp geçen hafta verdiğimi söyledim. Efendim geçen haftanın pazartesi günüymüş o, şimdi olmuş bu haftanın perşembesi. "Vermişim ya işte daha ne?" dedim gülerek. O da beni gıdıklamaya başladı ve "Cimrisin cimri, gerçi ben de olsam senin gibi yapardım, zaten senin yüzünden cimri oldum, arkadaşlarımı kaybedeceğim yakında" dedi. Bunları söylerken kahkaha atıyorduk ikimiz de. 



"Nedenmiş o? Neden arkadaşlarını kaybedecekmişsin bakalım?" dedim. Borç istiyorlarmış sık sık ve benim oğlan parası olmadığını söyleyip vermiyormuş.
Şimdi belki size tuhaf gelebilir, ama ona şunu söyledim:
"Bak oğlum, sana vereceğim en önemli öğütlerden biridir, sakın kimseye borç verme. Hele arkadaşların ve dostlarınla arana para ilişkisi sokma. Çok güzel giden ilişkilerin para yüzünden bozulduğu o kadar çok örnek var ki. Ama, yemek ısmarlarsın, hediye alırsın ne yaparsan yaparsın da borç sakın verme."
Böyle dedim ona.

Benim gibi hümanist, yardımsever, insanlara hayır demeyi hâlâ becerememiş bir anne oğluna bunları söyledi bu akşam.
Çünkü çok zararın gördü bu anne bu davranışının. Kendi değişemese de istiyor ki oğlu kendi gibi olmasın. 
Elbette, duygusuz, ruhsuz, hele vicdansız asla olmasın. Zaten olamaz, benim çocuğumun ruhunda yok bu olumsuz duygular. Ama parayı çok sever sağolsun. Böyle olunca da çarçur etme konusunda pek dikkatli. Abartmadan cimri (pardon tutumlu!) olmasında da zarar yok bence.

Hayat insanları bir zaman sonra öyle bir noktaya getiriyor ki, tüm inandığı değerler, inançları, güvendikleri bir bir yok oluyor. Bir zamanlar inanıp güvendiği insanların pul kadar bile değeri kalmıyor gözünde. Ne yazık, ne acı... 





Yorumlar

  1. Arkadaşları para yüzünden onu bırakacaklarsa zaten arkadaş değillermiş, güle güle uğurlar olsun desin hiç üzülmesin:) aslında s......olsun gitsinler diyecektim de şimdi oğlunun terbiyesini bozmayayım:)))çok haklısın Nurten'im ben iki yeğenime de sıkı sıkı tembih ediyorum sakın okul arkadaşlarınızdan borç almayın ben varım, bana telefon edin, ben olmasam anneniz var, babanız var sakın arkadaşınıza söylemeyin diyorum...
    sevgilerimle öptüm canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))))
      Ne dedim biliyor musun?
      "Sonradan kötü olacağına, baştan kötü ol daha iyi."
      Zor bu işler, çok zor.
      Öptüm sizi canım.

      Sil
  2. Gençlerin çoğu parayı çok sever..Hele bu zamanda..ister istemez para gerekli oluyor..Hayat teknoloji devri,,gençleri bundan uzak tutmak çok zor..sağlıcakla kalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de sağlıcakla kalın sevgili Bilge Dünyamız.
      İnşallah günü geldiğinde bu paranın nasıl zor kazanıldığını anlayıp bir çeki düzen verirler kendilerine.

      Sil
  3. Para hem dost hem düşman bizler için.Oğlunuz için iyi nasihat tutumlu abla :). Benim para yüzünden 13 yıllık arkadaşlığım bitti ama yapacak birşey yok :)) Sevgi ve hürmetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapacak bir şey yok, haklısın Burhan'cım. Ders oluyor sadece.
      Para gerçekten dost olmasının yanında büyük de düşman.
      Benden de sana sevgiler.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar