HEP SEVDİM CUMA AKŞAMLARINI


En sevdiğim gün cuma olmuştur hep.
Cumartesileri de severim, ama cuma akşamları bir başkadır.
Hafta sonunun başıdır, rahatlıktır, huzurdur, mutluluktur.
Esas tatil günü olan pazar gününün bir sonraki okul yahut iş gününe olan stresli yakınlığı yoktur.
Çocukluğumdan bu yana hiç değişmedi bu.
Herhangi bir süre aralığına bağlı olmayan sıkıntılarımı yaşadığım şu dönemde bile yine aynı duyguları yaşatıyor bana cuma akşamları.



Bazen bu duyguların fazlasını da veriyor hayat bana. Geçtiğimiz cuma olduğu gibi.
Ne kadar zamandır biraraya gelemediğim arkadaşımla buluştuk Kadıköy'de. Her zaman gittiğimiz balıkçıda. Üstelik fasıl da vardı şansımıza; iki yaşlı tonton amca ve bir kadından oluşan fasıl gurubu yüksek perdeden alt kattaki müşterileri coştururken, biz üst kattakiler süzülen sesleri ve müziği katık ettik sohbetimize.
Önce yemek derdine düştük çok konuşmadan. Açlığımız yatışınca sökün etti susmayan çenelerimizden sözcükler.
Sevinçlerimizi, üzüntülerimizi, sıkıntılarımızı kısa geçtikten sonra daldık siyasete, edebiyata, felsefeye, psikolojiye.
İşte en sevdiğim kısım.
Ne çok şey öğreniyorum bu kısımda arkadaşımdan. Birlikte sorguluyor, soruyor, yanıtlamaya çalışıyoruz. Sığ sulardan uzaklaşıp derine, daha derine inmenin hazzı öyle büyük ki. Ne alışverişte ne dedikoduda ne de sekste yok böyle bir haz.
Bir zamanlar hemen her hafta yapabildiğimiz bu sohbetleri artık iki ayda bir bile yapamaz olunca daha bir önemli oluyor, hiç bitmesin istiyorsun.
Sosyal ağ denilen sayfalarda gelişigüzel yapılan paylaşımlar, bağımlılık yaratan televizyon dizileri ve daha bir çokları o kadar boş görünüyor ki gözüne.
Eve döndüğünde kendini yenilenmiş, mutlu ve huzurlu hissediyorsun ya, yok bunun gibisi...

Yorumlar

  1. Nurten'im hoşgeldin sayfana, seni çok özlemiştim, yazını görünce çocuk gibi sevindim:) sosyal ağ denen sayfalar hele de facebook'u ben de sevmiyorum mecburiyet gibi her gün birkaç kez, birkaç dakikalığına bakıyor - o da sırf siyasi konular için....ne iyi olmuş hem siyasi, sosyal konularda sohbet etmiş, hem de güzel fasıl dinlemişsiniz eşlik etmişsiniz senin müziği çok sevdiğini biliyorum ..bir gün olur da inşallah bir araya gelirsek birlikte bir şey okuyalım düet yapalım yani, buraya da koyalım hatıra olsun:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde'cim, nasıl sevinirim bilsen. İnşallah bir araya geleceğiz bir gün.
      Ben de özledim yazmayı. Bakalım, devamı gelir inşallah.
      Çok öpüyorum seni canım, sevgilerimle.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar