BİR KIŞ ÖĞLEDEN SONRASI


Öyle uykum var ki.
Sıcakta bir rehavet gelir ya insana, aynen öyleyim. Bıraksanız devrilip yatacağım.
Bu soğuk kış öğleden sonrası, kar bekleyen havada  nasıl da iyi gelir.
Hani ısınmış olsam anlayacağım. Sabahtan beri ellerimden çıkaramadığım eldivenlerle iş yapıyorum. Isınamadım bir türlü.
Ama bu rehavet halinin en güzel yanı hayal kurmak.



Yanıbaşımda gürül gürül yanan bir soba, Pencere önünde bir sedir, karşımda hırçın Karadeniz, üzerimde yün battaniye. Uzun oturmuş kitap okuyorum. Bir süre sonra uykum geliyor, başımı eğip uyumaya başlıyorum.
Kapı açılıyor birden. Babaannem giriyor içeri. Her zamanki uzun çiçekli basma etekliği ve örgü yeleği var üzerinde. "Bu ne sıcak böyle?" diyor önce. Sonra sedire yanaşıyor, yüzümü okşuyor. "Üzülme kızım" diyor," Zamanı gelince herkes yerine yerleşiyor."
"Özlemişim seni babaanne, ne iyi ettin de geldin" diyorum. Peşinden soruyorum, "Niye geldin?" Soruma cevap vermeden uzun uzun bakıyor denizin bahçe duvarını yalayan hırçın dalgalarına. "İzin verdiler" diyor sonra. "İşimi görüp dönecekmişim." Şaşırarak, "Ne işi bu babaanne?" diyorum. Kederli başını sallıyor, bilmiyormuş henüz. Haber vereceklermiş.
Konuşmuyor daha, susup oturuyor yerde, sırtı sedire dayalı.
Kapı bir daha açılıyor. "Kızııımmm" diye koşarak gelen bir kadın. Beyaz saçlarını açıkta bırakan yemenisi ve nur yüzüyle Feride teyzem. Dışarısı çok soğuk, ama onun ayakları çıplak, sarkmış sütyensiz göğüslerini saklayamayan ince bir bluz var üzerinde.
"Seni çok özledim kızım. Oğlum nerde, gözümün nuru nerde? Onu da çok göresim geldi." diyerek sarılıyor boynuma. Öpüp öpüp, kokluyor. "Böyle mi olacaktı?" diyor. "Nermin'i Necati'yi görüyor musun?" diye soruyor. "Kandilde bayramda telefonla konuşuyoruz" diyorum. "Güya sık sık görüşecektiniz değil mi? İnsan eksilince eskisi gibi olmuyor işte." deyip babaanneme bakıyor. "Tanıyorum" diyor. "Babaannenle komşuyuz biz. Demek onun da görecek işi var burada."
"Zor bu işler bize, çok zor." diyerek babaannemin yanına oturuyor o da.
Şaşkın bakışlarım üzerlerindeyken kucağımdaki kitap kayıp babaannemin yanına düşüyor. "Hiç değişmemişsin, kitap okumaktan bıkmadın mı sen?" derken,
Kapıda bir adam beliriyor. Ufak tefek, zayıf kara kuru. Gözleri felfecirliğini yitirmiş, hatta kederli bize bakıyor.
Amcam.
"Beni hiç beklemiyordun değil mi?" diyor. "Hatta gelmeseydim iyi olurdu. Ama emir büyük yerden. İşimiz var."
Bu İŞ canımı sıkmaya başlıyor.
İçim daralıyor, yüreğim sıkışıyor.
Çok sevdiğim babaannem ve Feride teyzeme bakıyorum. İkisinin de güzel yüzünü okşayıp, "Güzellerim, bence siz erken geldiniz. Gidin. Zamanı gelince dönersiniz." diyorum.
Babaannem beni duymuyor, onun gözü kapıda duran oğlunda. "Artık akıllandın mı bari?" diyor. Sonra hiç yapmadığı bir şeyi yapıyor; kalkıp yanına gidiyor ve iki koluyla sarıyor amcamı. "Çocukların iyiler, geçinip gidiyorlar, torunların var bir dolu" diyor.
"Ama kardeşin hasta."
İlk kez ağlarken görüyorum babaannemi. Gözyaşlarını yemesine siliyor.
Babaannemle göz göze geliyoruz.
Ağlıyorum. Çok ağlıyorum.

Gözümü açıyorum. Kucağımdaki kitabın sayfaları sırılsıklam olmuş.
Yerimden kalkıp odanın kapısın açıyorum. Serinlik doluyor odayla birlikte içime.

Yok, Bu hayal değil, kabus.
Sevmedim bu hayali



Yorumlar

  1. öyle aniden geliyor kabuslar değil mi... gönlün aydın olsun...

    YanıtlaSil
  2. Nurten'im üzülme ne olur...inşallah tüm üzüntülerin geçer...bloğuna yeniden dönmene çok sevindim yazmak da terapidir derler hem:) ara verme öpüyorum çok çok..

    YanıtlaSil
  3. Nurten Hanım nihayet yazmaya başladı diye düşündüm. Yazınız sayfama düştüğünde. Lakin, içeriğini okuyunca ne diyeceğimi bilemedim bir an...Mutlu yarınların sizinle olması dileği ile saygılar.

    YanıtlaSil
  4. Bahar'cığım, Müjde'ciğim, Hüseyin hocam, iyi dileklerinize çok teşekkür ederim. Kızkardeşim dahil herkesi korkutmuşum ben bu yazıyla.
    Yazıma başlarken hiç böyle bir ruh hali içinde değildim oysa. İlk paragraftan sonra yazan ben değildim sanki, parmaklar tuşların üzerinde yazmak istediğini yazdı.
    Demek ki korkuyorum, bilinçaltıma engel olamamışım.
    Ama iyiyim ben. Her şey olacağına varıyor. Belki deşarj oldum, böyle diyorum.
    Hepinize sevgi ve selamlarımı yolluyorum.
    İyi ki varsınız.

    YanıtlaSil
  5. Bir dahaki sefere önce yorum yaz sonra yazını bizde rahat rahat okuyalım arkadaşım, çok güzeldi öpüyorum

    YanıtlaSil
  6. Nurtencim icin bosuna sikilmis yahu aklina kotu dusunceler getirme...hem ruyalarin tersi cikar almaya geldiklerini dusundugun kisiye uzuuun omurler olacak belliki.

    YanıtlaSil
  7. Nurtenciğim hoş geldin. Tekrar bloğuna dönmene çok sevindim. Bahsettiğin ruh hali hepimizde de oluyor. Sanki uyumakla uyanıklık arası düşünceler hayalle buluşuveriyor. Sevgiler canım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar