UMUTSUZUM, AMA UMUT EDİYORUM


'Gaziantep, eski ve halk arasındaki adıyla Antep, Türkiye'nin bir ili ve en kalabalık sekizinci şehri. 2016 itibarıyla 1.931.836 nüfusa sahiptir. Güney Doğu Anadolu Bölgesi'nde sanayi ve gelişmişlik bakımından birincidir. Ayrıca Gaziantep, Türkiye'nin hâlâ yaşanılan en eski kenti olup dünyanın da hâlâ yaşanılan en eski kentlerinden biridir. Bunların yanında Gaziantep, Türkiye sanayisi ve ticaretinde de çok önemli bir yer tutar. Bunun sebepleri arasında Gaziantep'in Anadolu ile Orta Doğu arasında bir konumda bulunması ve liman kentlerine yakınlığı sayılabilir.'

Sanal ansiklopedi Vikipedi böyle diyor Gaziantep için.

Bugünlerde ise terörle anılıyor. 'Suriye'nin başkenti' de deniliyor (!)


Bu sabah bir aile kahvaltısındaydık. Yıllar sonra öğretmen olarak ataması yapılan canım yeğenimi yarın çıkacağı Gaziantep serüvenine uğurladık. 

Benim için oldukça duygusal bir buluşmaydı, bir de dünkü terör olayı eklenince üzerine, iyice zor oldu.
Hepsi ne kadar metanetliydiler; kızkardeşim, erkek kardeşim, eşleri, yeğenim, damadımız sanki normal bir buluşmaymış gibi davrandılar sonuna dek.
Bir ben metanetimi koruyamadım, kahvaltının sonlarına doğru saldım gözyaşlarımı. Ne kadar uğraşmıştım oysa belli etmemek için. O minicik, mini minnacık, henüz beş aylık masum torunumuza bakarken dayanamadım.

Güzelim memleketimiz ne hale geldi? Korkular içindeyiz; her an her yerde bir bomba patlayabilir, sevdiklerimizi bizden ebediyen alabilir, yahut kendimiz gidebiliriz o bilinmez yolculuğa.

Uzak, çok uzak Gaziantep. üstelik karışık. Korkuyorum elbet. Hoş, burada da olabilir olacak olan bunu da biliyorum, ama yakınında olunca sanki daha bir korunaklıymış gibi hissediyor insan.

Bu terör belasını başımıza saranları Allah kahretsin. Kına eğlencesi gibi sevinçli, çoğunluğunu kadın ve çocukların oluşturduğu bir topluluğu hedef alanlar kahrolsun inşallah.
Son bir yılda yaşadıklarımız kabus gibi. Kendimi bir Orta Doğu ülkesinde gibi hissediyorum ve buna müthiş üzülüyorum. Bir şey yapamamak, çaresiz kalmak çok kötü.

Umuttur insanı ayakta tutan. ve yine milletinin umutlarıdır, gelecekte her şeyin güzel olacağına olan inançtır.ülkeleri de ayakta tutan.

Ben bu ülkenin insanlarına güveniyorum, zaten başka çarem de yok.

Burada yaşıyorum ve hiç bir yere gidecek değilim.





Yorumlar

  1. Yeğenin Allah'a emanet olsun, melekler korusun...Gaziantep ışid yuvası olmuş:( herkes yazıyor iyi de o hale kim getirdi? Dedem mi? Görsen bizim mahallede bile kara sakallı, terlikli, tipsizler türedi:( benim umudum kalmadı artık Nurten'im..:(
    sevgilerimi bıraktım..

    YanıtlaSil
  2. Amin canım.
    Umudumu yitirmemek için çaba harcıyorum. Tüm gücümle.
    Benden de sevgiler. Bücürük resmi yayınlamıyorsun epeydir, ben mi görmüyorum. Özledim.

    YanıtlaSil
  3. Geçmekte olduğumuz sıkıntılı sürecin bir an önce bitmesi tek dileğimiz yaşananlar biz olarak etkiliyor hepimizi kötülükler temizlense ülkemizin insanı her bölgede ayrı güzel birlik içinde yaşamaya istekli umudumuzu kaybetmeyelim yeğeniniz içinse hayırlı ve yolu açık olsun .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum, çok teşekkür ederim, sevgilerimle.

      Sil
  4. amin diyelim umut dolu günlerimiz olsun zira umudun olduğu yerde kötülük barınamaz diye düşünüyorum umudumuzu kırmalarına izin vermeyelim.. sevgi ve barış dolu günler bizimle olsun.. ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, hep birlikte Nilgün hanımcım.
      Sevgilerimle

      Sil
  5. ben bir Antep gelini olarak yazılanlara çok üzüldüm.30 yıldır ANTEP benim memleketim oldu.aslen Bandırma'liyım 21 yaşında gelin geldım.sizleri temin ederimki yaşanacak daha güzel bir yer bulunamaz.geçmişini unutmadan geleceği yakalamış bir şehirdir.daha il sınırını geçerken modern bir şehre geldiğinizi anlıyorsunuz.belediyesi çok iyi çalışmış bir kent belki Eskışehir yaklaşabilir.su sıkıntısı yaşanan bir coğrafyada yemyeşil bir kent.biraz trafik sorunu var ama hangi buyuk şehirde yokki.evet bu güzel şehri terör le hatırlanmasını sağlamaya çalışanlar var ama ANTEP halkı kesinlikle buna izin vermeyecek milli duygulara sahiptir.yeğeniniz kesinlikle gidilebilinecek en güzel yere gidiyor.
    Aysun Bilir Emrullah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzüntünüzü anlıyorum Aysun hanım. Yeğenim atamada Gaziantep çıktığını duyduğunda çok sevinmişti. Oğlum da daha önce bir spor turnuvası için oradaydı ve çok beğenmişti.
      Benim üzüntüm yeni durumla ilgili. İnsan korkuyor haliyle. Olacak her yerde olur tabi o da başka.
      Yeğenim ve kızkardeşim şu anda iyi ve keyifliler orada.
      Çok teşekkür ediyorum size, ilginize.
      Selam ve sevgilerimle.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar