HER ŞEYE RAĞMEN UMUT















Bütün söylemler anlamını yitirdi.
Şehit analarının feryatları arşa yükselirken gözlerde akacak yaş kalmadı.
Biz ekranlardan film izler gibi izlerken ülkemizdeki ateş çemberini, ateş düştüğü yeri yakıyor her zaman olduğu gibi. Haberleri izlemeye, feryatları duymaya dayanamıyorum artık. Okullardaki akıl ve bilim dışı uygulamaları -öğrencilere idam ipi verilmesi mesela- görmeye dayanamıyorum artık. Bir takım insanların meydanlara çıkıp hilafet çağrıları yapmasına hiç dayanamıyorum.



Kadınların aşağılanmasına, öldürülmesine, çocukların yurtlarda yanmalarına, Atatürk'e ve devrimlerine hakaret edilmesine... O kadar çok şey var ki dayanamadığım.
İçim acıyor.
Televizyonlardaki akla zarar kadın ve evlenme programları, ya toz pembe ya da entrika dolu dizilerle uyuşturulan beyinlere sahip insanlarımız artık düşünmüyor bile. Bırakın okumayı, öğrenmeyi, sorgulamayı artık düşünmüyor. Ne kendini ne ülkesini.
Hoş, ben düşünüyorum da ne oluyor? Bir korku imparatorluğuna dönen, ufacık bir muhalif sesin, masum bir eylemin bile cezasız kalmadığı ülkemde ne yapabiliyorum? Sesim çıkabiliyor mu? Sosyal medyada bir iki kınama ve lanet söyleminden ileri gidebiliyor muyum?

Atatürk'e ve devrimlerine düşman o kadar fazla insan gördüm ki son bir iki yıl içinde. Bunlar eskiden de böyleydi de cesaret mi edemiyorlardı düşmanlıklarını dile getirmeye? Üstelik bu insanların Cumhuriyet tarihi hakkında hiç bir bilgileri yok. Yabancı işgalindeki bitmiş tükenmiş Osmanlı'dan büyük Türkiye Cumhuriyeti'ne nasıl ulaşıldığı hakkında en ufak bir bilgileri yok. Din hakkında nasıl Kur'an değil de cami hocalarıysa referansları, tarih hakkında da siyasileri referans alıyorlar. Kolayını seçiyor, okuyup araştırmayarak, her şeyi bildiğini düşündükleri siyasilere inanıyorlar.

Akıl ve bilim ışığında eğitim her şeyin başı. En çok kızlarımızın eğitimi. Geleceğin nesillerini yetiştirecek annelerin eğitimi.
Düşünen, sorgulayan insanlarla dolu bir topluma "Dış mihraklar" dahil hiç bir şey zarar veremez.

Kimse karartmasın enseyi, Her şeye rağmen umutluyum. Cumhuriyetimizi yıkmaya, ülkemizi bölmeye kimsenin gücü yetmeyecek.
Benim ve benim gibi Cumhuriyet ve Atatürk sevdalıları sayesinde 100.yılımızı büyük bir coşkuyla kutlayacağız inşallah.

Yorumlar

Popüler Yayınlar