SİRKE TADINDA BÖĞÜRTLEN REÇELİ

Bu tiyatro sezonu talihsizliklerle geldi bize.
Sürekli okuyucularım bilir, sezon başlayınca her ay bir oyuna gideriz Şehir Tiyatroları'nda.
Fakat bu sezon ekim ayı için aldığımız biletleri çakışan bir etkinlik için askıya almak zorunda kaldık. Nasıl olsa başka oyuna gidebilirdik, fakat olmadı. Ne zaman ne sahnenin yeri ne de oyun uydu. Hâlâ askıda bakalım ne zaman kullanabileceğiz?

Bu kasım ayı için ise çok güzel olduğuna inandığım, prömiyer yapacak olan BİZİM AİLE müzikaline bilet aldık. Hem de bu kez 68 kişilik mali müşavir grubumuz için. Oyunun başlamasına üç gün kalana kadar her şey yolundaydı. Birden bir mesaj geldi, başrol oyuncusu sevgili Funda Postacı rahatsızlanmış ve o haftaki oyunlar iptal edilmiş. Bizim biletleri askıya almışlar. Aman Allah'ım! Mesajda, askıya alınan biletlerimizi internet sitesi üzerinden değiştirebileceğimiz yazıyor. Tamam dedim, o gün Bizim aile yerine oynanacak SİRKE TADINDA BÖĞÜRTLEN REÇELİ oyununa biletleri değiştirmek için oturdum bilgisayar başına. Ne mümkün? İmkan yok değiştiremiyorum, oyun seçenekleri arasına bu oyunu tanımlamamışlar. Üç gün kalmış oyuna, 68 kişi bekliyor ve haberleri bile yok henüz değişiklikten. Hemen merkezi aradım. Bana söylenen, oyun türleri aynı olmadığı için o günkü oyuna bilet değişikliği yapılamayacağı idi. Allah! Tutmayın beni, delirdim sanırsınız, birden kan beynime çıktı. Telefondaki hanıma, artık bütün bu sezon hikayesini baştan sona anlattım. Efendim biz ne talihsizmişiz de, hadi geçen ay kendimiz sebep olmuşuz ama, bu ay tiyatrolarının haksızlığına uğramışız da, sadık seyircileri olarak bize bunu yapmamalılarmış da, 68 kişiye ben derdimi nasıl anlatacakmışım da, da, da. Vallahi dedim, bana bir şekilde yardımcı olacaksınız, gerekirse gelir oraya idare amiri midir genel müdür müdür konuşurum dedim. Kadıncağız baktı olmayacak birileriyle uzun uzun konuştu ve tamam dedi, size yardımcı olacağız. Ohh, çok şükür biletlerimiz davetiye şekline dönüştürüldü ve biz cuma akşamı 68 kişi değişen oyuna gidebildik.

Gittiniz de ne oldu, çok mu mutlu oldunuz derseniz ben kendi adıma evet, mutlu oldum. Maalesef gurubun yarısı beğenmedi oyunu ve yarısında çıktı gitti.
Hem güldüm hem üzüldüm, yapacak bir şey yoktu. Beklentiler engel oluyor sürpriz bir oyuna odaklanmaya. Kalabalık kadrolu müzikal bir oyun seyredecekken iki kişilik ağır tempolu bir oyunla karşı karşıya kalınca hak veriyorum insanlara. Üstelik biraz da ölüm üzerine kurgulu.
Beğenmediğimi söyleyemem; ağır temposu, aynı konu üzerine gidip gelmeler olsa da
oyunculuklar muhteşemdi. Müzikler harikaydı, hele oyuncuların sesleri ve dansları çok güzeldi.
İnsanların hayatında pek bir şeylerin değişmediğini, takıntılarının, şüphelerinin, üzüntü ve sevinçlerinin hep aynı kaldığını anlatıyordu. Aradan geçen yılların bunlara etkisi olmadığını.
Çok derinliğine işlenmese de darbelerin etkileri, sol tandanslı insanların her dönem yaşadıklarının aynılığı da anlatıldı.
Oyun bittiğinde insan, "Ne seyrettim şimdi ben?" de diyebilir, "Çok emek verilmiş iki kişilik bir oyun seyrettim." de diyebilir.

Meraklısına:
OYUNUN ADI: Sirke Tadında Böğürtlen Reçeli
YAZAN: A. Kadir Bozkurt
YÖNETEN:Zuhal ergen
OYUNCULAR: Bensu Orhunöz, Mert Tanık




















Yorumlar

  1. NURTENCİĞİM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. KENDİ BAŞIMA TİYATROYA GİTMEYİ AKIL EDEMİYORUM VE SEZON SONU BAKIYORUM Kİ HİÇ TİYATROYA GİTMEMİŞİM.
    YAZAR YURT DIŞINDA YAŞAYAN BİRİ HERHALDE ÇÜNKÜ OYUNDAKİŞAHIS VE MEKAN İSİMLER YABANCI VEYA TÜRKİYEDE BÖYLE ŞEYLER OLMADIĞI İÇİN BAŞKA BİR MEMLEKETİN DERDİNİ KONU ETMİŞ.. TOPLUMSAL BASKILAR KONU EDİLİYOR SANKİ YADA DARBELER AMA ÇOK BELİRSİZ. OYUNDA NE DEMEK İSTENDİĞİNİ PEK ANLAYAMADIM YANİ ANA FİKRİ ANLAYAMADIM. SANKİ OYUNUN AYAKLARI YERE BASMADI. SAHNE DÜZENLEMESİ OLAĞANÜSTÜ DİYEBİLİRİM. OYUNCULARIN BÜTÜN GAYRETLERİ DE NE YAZIK Kİ SIKILMAMI ÖNLEYEMEDİ.
    YA DA TELEVİZYONDA ÖYLE DİZİLER SEYRETMEYE ALIŞTIK Kİ BU TÜR OYUNLARDA SIKILIR OLDUK. YENİ OYUNLARDA GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE.TEŞEKKÜR EDERİM.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hafize ablam canım benim. Öncelikle çok memnun oldum tiyatroya gitmene vesile olduğum için.
      Yazarın yurt dışında yaşayan biri olma ihtimalini hiç düşünmemiştim, bence olabilir, hatta tam da uyar oyundaki isim ve mekanlara bakarsan.
      Ayakları pek yere basmıyordu doğru, ancak son cümlende de dediğin gibi televizyonlarda öyle diziler izlemeye alıştırdılar ki bizi, sıkılır olduk.
      Ben teşekkür ediyor seni çok öpüyorum ablam.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar