KISACA: MUHASEBECİ


Of arkadaşlar offf!
Yüksek nem ile birleşen kavurucu sıcaklar yetmiyormuş gibi, iş yetiştirmek için geç saatlere kadar çalışmaktan canım çıktı vallahi.
Mesleğim artık yapılmaz hale gelmek üzere, hatta üzeresi fazla, yapılmaz hale geldi bile. Bıktım inanır mısınız, bıktım illallah.
Her ay süresinde yetiştirilmesi gereken bir dolu beyanname, bildirge ve form, yine senenin belli dönemlerinde verilen bilgi formları vs. Üstelik her seferinde bir yenilik, mevzuat değişikliği, detaylar... Bir de bunların son bildirim tarihleri hep özel günlere rastlamaz mı, hayreti şayan yani. Millet dini, milli bayramları hafta sonlarıyla birleştirip tatile çıkmaya bayılıyor ya, yok bizde öyle bir şey. "Allahım bayram gelmesin ne olur, o üç günde dünya kadar iş yapacaktım ben" durumundayız hep. Maliyenin ücretsiz memuru olduk adeta. Kendi memurlarına yaptıramadıklarını bize yüklediler. Üstelik müşterilerimiz ne yaptığımızı, nasıl zorlandığımızı asla anlamıyor, hâlâ bizi kâtip gibi görüyor. İnanın, para kazanabileceğim başka bir iş bulsam hemen bırakacağım bu işi. Hiç tereddüt etmeyeceğim, yirmi altı yıllık emeğimi falan umursamayacağım. O derece yani.
Dört gündür neredeyse geceye yakın eve geliyorum. Allahtan oğlum Kınalıada'da sutopu antrenmanında oluyor ve geç geliyor da, "Beni ihmal ediyorsun anne" diyecek durumu olmuyor. Akşam eve geldiğimde direkt uyumak istiyorum, bilgisayarı falan gözüm görmüyor.
Neyse bugün tüm işlerimi halledip beyannamelerimi zamanında yetiştirdim de beynimin içi düşüncelerden arındı, rahata erdim. Ve böylece bilgisayarımı açıp blog sayfama kavuştum.
Tabi, kavuştum da ne oldu? Böyle, tabiri caizse kafayı yeme raddesindeki bir insanın yazacağı bir yazı yazmış oldum.
Ooof, offff...
* Bilmeyene not: Ben Mali Müşavirim (kısaca, muhasebeci) :)))

Yorumlar

  1. Nurten'im kolay gelsin canım, iş yerinde inşallah klima vardır yoksa çok zor:(((ben de keşke eve bir klima taktırsaydım demeye başladım..Ankara'da kavuruyor:(((tekrar kolay gelsin..sevgilerimle öptüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşyerimde klima var Allahtan. Hiç sevmediğim halde mecburen kullanıyorum. Evde ise yok, o daha kolay idare oluyor. Zaten akşamdan akşama evde olunca:)))
      Ben de seni öptüm canım.

      Sil
  2. Ahh Nurten Ablacım Allah kolaylık versin bu sıcaklarda. Hiç muhasebeden anlamam ama bir çok tanıdığım var seninle aynı meslekten olan ve yazdıklarına çok aşiyanım. Zor bir meslek. Fazla mesai isteyen bir meslek.
    Keyifli zamanların biran önce gelsin.
    Kolay gelsin, iyi haftasonu.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem de ne zor Gülşah'cığım, inan muhasebeci olmak istiyorum diyene acıyarak bakıyorum artık. Sağol canım, sevgilerimle.

      Sil
  3. :)) Nurtenciğim ne diyeyim Allah kolaylık versin sana ve tüm muhasebeciere..Emekli olmaya karar verdiğim dönemlerde, benim de aklımdan geçiyordu. Büromu açıp kendi işimi yapayım diye düşünmüştüm.. Sonra vazgeçtim.Artık yeterrr dedim.Senin şu sıkıntılarının çok ağırını yaşıyordum bende..Emekli oldum çok rahatım.. Darısı sana diyorum canım.Öpüyorum seni, mutlu pazarlar diliyorum. sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah artık yeterrrr dediğim gün ihtiyacım olmayan gün olur da bırakıp emekli olurum Hanife'ciğim. Daha böyle bu tempoda 7-8 yıl çalışmam gerekecek benim. Oğlum ne zaman ayaklarının üzerinde durmaya başlarsa o zaman inşallah.
      Ben de seni öpüyorum canım.

      Sil
  4. bu mesleği oldum olası bende sevmedim, belgeyi almaktan feragat ettiğim günden bu yana -bu iş bana ait değil dedim ama yaptım yıllarca şimdi zaman zaman farklı bir iş yapmış olsamda teklif edildiğinde kaçıyorum köşe bucak :) ve seni çok iyi anlıyorum bu arada hep merak ettim, eğer mali müşavir olmasaydın hangi mesleği seçerdin, en çok ne yapmak isterdin diye merak ediyorum?
    sevgilerimle, öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi mesleği mi seçerdim??? Hiç tereddütsüz öğretmenliği. Bir de yazar olmak isterdim, para pul derdim olmadan istediğimi yazabileceğim bir hayatım olsun derdim.
      Seni çok öpüyorum Gülçin'ciğim, sevgilerimle.

      Sil
  5. Her mesleğin zorlukları var. Unutma. Hümanist insan mücadelecidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüseyin bey, bilmez miyim, her mesleğin zorlukları var elbet. Ve şimdiye kadar hümanist olduğum için mücadele içinde geçti hayatım. Ama çok yorulduğumu hissediyorum artık. Yaren'e yazdığım gibi daha işim çok, mücadeleye devam yani.
      Saygı ve selâmlarımla.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar