HATIRLAMAK VE UNUTMAK

Yılbaşı akşamı yemekte kalabalık aile grubumuzla sohbet ederken konu benim yazılarıma geldi, yazdığım çocukluk anılarıma. Erkek kardeşim dedi ki: "Abla hatırlıyor musun? Sen arkadaşlarınla Fethi Paşa korusuna gezmeye giderken annem beni senin peşine takardı. Hiç sevmezdim bu bekçilik işini, ne çekilmez bir şeydi."
Aaaa, inanın hiç hatırlamıyordum. Bırakın kardeşimin bana bekçilik yaptığını, arkadaşlarımla koruya gezmeye gittiğimi bile hatırlamıyordum. Olsa olsa bir iki kez gitmişimdir, çok nadirdir yani, çünkü kolay mı öyle, benimki gibi bir annen olacak da alıp başnı durmadan arkadaşlarınla gezeceksin.
Demek ki kardeşimi etkilemiş ki unutmamış. Demek ki o kadar rahatsız oluyormuş bu durumdan. Ben olsam ben de rahatsız olurdum tabi. Yaşına hitabetmeyen ablanın arkadaş grubuyla isteğin dışında zaman geçirmek durumunda olmak pek de keyifli bir şey olmasa gerek.
Ama hatırlamıyor olmam ilginç.
İnsan, kendisini etkileyen yahut travma yaratan olayları hatırlıyor daha çok. Bir sürü şeyi daha hatırlıyor beyin, ama bunları hiç unutmuyor. Bazılarını unutmak istese de unutamıyor.
Konu buraya gelince birbirimize sormaya başladık, "Sen bunu hatırlıyor musun, peki sen?" diyerek.
Tıpkı yukarıda yazdığım gibi herkes aynı olayları ya değişik hatırlıyor ya hiç hatırlamıyordu.
Mesela, daha önce bir yazımda yazmıştım, annemin baskısıyla bir yıl kadar istemeden başımı örtmek zorunda kalmış, sonra babamın yardımı ve desteğiyle bu durumdan kurtulmuştum. Yemekte, kız kardeşimin kayınvalidesi Hüsniye teyze, "Sen evden başın örtülü çıkar, sokağı geçince açardın başını" demez mi? Allah Allah, inanın bunu da hiç hatırlamıyordum. Zaten o dönemi hiç hatırlamak istemiyorum, orası ayrı. Yalnız şöyle bir şey var, insan başını örtünce saçları basılıyor ve şekilsiz oluyor, benim gibi saçlarının şekline çok önem veren ve bu şekilde görünmek istemeyen biri bunu niye yapsın? Ama Hüsniye teyze bunu hatırlıyorsa demek ki yapmışım.
Gerçekten ilginç.
Hatırlamak ve unutmak...
Bence insan istediğini hatırlıyor ya da unutuyor. Tamamen kendi iradesiyle.
Ben arkadaşlarımla koruya gezmeye giderken annemden zorla izin aldığım için pek de keyifli değilmişim ki hatırlamak istememişim o günleri. Aynı şekilde baş örtme konusu da öyle. Sıkıntı içinde geçirdiğim bir yıldı o, niye hatırlamak isteyeyim?
Keyifli olayları hatırlıyor benim beynim daha çok. Üzücü olanları çabuk unutuyor. Hep mutsuzluğa mahkum olmaktan korkuyor çünkü.
Yemekte konuşulan eski anılarla anladım ki, Ben Çocukken dizisine ekleyecek daha çok yazı var.
Bakalım.

Yorumlar

  1. Seni zorla kapattıklarına inanamıyorum Nurten'im, bizler ne kadar naif, duygusal, kolay etkileniyoruz, çoğu kadın senin gibi zorla kapattırılıyor, ama senin kadar güçlü, akıllı, sorgulayan olmadıkları için dayatana karşı koyamıyorlar, apt. kapıcının eşi buraya taşındığımızda başı açıktı, yıllarca da öyle kaldı, sonra kocasının kıskançlığı, kayınpederi vs. gibi dayatmacı akrabalara fazla direnemedi, bir, iki senedir kapattı saçlarını rüzgara, güneşe, esintiye...yazık:(
    anılarını okumaya bayılıyorum
    sevgilerimle öpüyoruz canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleydi o zaman, geçti gitti Müjde'cim.
      Sağol canım, bne de öpüyorum sizi.

      Sil
  2. Bizi derinden etkileyen, hayatımızda derin izler bırakan şeyler, yaş kaç olursa olsun kolay kolay unutulmuyor. Nurtenciğim demek unuttuğun şeyler seni çok fazla etkilememiş. Sen anlatınca benimde lise de yaşadığım bir olayı hatırladım. Lise son sınıfta idim. Arkadaşlarla bir yerde oturup sohbet edecğiz diye izin almıştım evden. Arkadaşlar fikir değiştirdiler, Anamur kalesine gitmeye karar verdiler. Bizde bir arkadaşın pikapı vardı. Ona bindik teybi de son ses açtı arkadaşlar, o arada tanıdıklardan biri gördü.Adam yememiş içmemeiş, akşam eve geldi. Ben biliyorum beni şikayet edecek ancak benim odadan çıkmamı bekliyor, ben de inat ettim çıkmadım bekledim. Baktım adamın lafı açacağı yok abi bu gün orda ne yapıyordunuz? dememle adamın içi doluymuş başaldı anlatmaya:)) Neyse ki annem, benim haberim var deyince, adam aamacına ulaşamamıştı. Niyeti annemin bana kızması idi..:)) Yazın aklıma bu anımı getirdi.
    Anılarını okumak çok keyifli. Öpüyorum seni canım, sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))))
      Çok iyi yapmışsın vallahi. Adama bak sen.
      Sağol canım, öpüyorum ben de.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar