TATLI KAÇIK

Bu sefer, Şehir Tiyatroları'nın Üsküdar KEREM YILMAZER sahnesindeydik. Efsane bir oyunda buluştuk meslektaşlarımızla. TATLI KAÇIK!

Büyük sanatçı Nisa Serezli'nin ilk kez 1966 yılında kendi tiyatrosunda sahneye koyup başrolünü oynadığı bir oyundur. Zaten bundan sonra hep 'Tatlı Kaçık' olarak anılmıştır Nisa Serezli. 
70'li yılların başında da televizyonda gösterilmişti; çocuktum ve hatırlıyorum, hafızamda derin bir iz bırakmış. Sonraki yıllarda tiyatroya gidip seyredemesem de takip ettim hep. Son eşi Tolga Aşkıner ile büyük aşk ve iş birliktelikleri hep ilgimi çekti. Ölümünden sonra Füsun Önal'ın, anı kitabında onun için yazdığı ağıt gibi yazıda gözyaşlarımı tutamadım. 
Bu oyuna gitmeden önce de internette onunla ilgili ne kadar yazı ve video varsa taradım. Nurlar içinde yatsın.


TATLI KAÇIK, Şehir Tiyatroları'nın bu sezon yeni oyunu.
Başrolünde, çok sevdiğim, tam 6 yıl önce yine aynı sahnede muhteşem bir performans sergileyen, PERŞEMBENİN HANIMLARI adlı oyunda  seyrettiğim Ayşe Kökçü var. Sanatçı oyundan 3 gün önce annesini toprağa vermişti. Tiyatro oyunculuğu böyle bir şey; annen ölse bile sahne beklemez! Büyük acısına rağmen yine muhteşem bir performans sundu seyircilere.


Oyun, komedi olmasına rağmen, bir kaç sahnesinde ve sonunda seyircinin gözlerini yaşartıyor. Şimdilerde kalmayan iyi niyet hem de sonsuz iyi niyetli bir kadının, bayan Opal'in başına gelenlerle baş etmesi anlatılıyor. İyilik ve sevgiyle kötü insanların bile yola gelebileceğini görüyoruz.
İmkansız gibi değil mi? Şimdiki hayatımızda. Ama ben de buna inanıyorum. Kötülüğün nasıl olabildiğini hiç anlamadım bu yaşıma kadar, sanırım ölünceye kadar da anlamayacağım. Ancak her şeyin, her sorunun konuşarak, sevgi ile yaklaşarak çözülebileceğine hep inandım. Yeter ki isteyelim.












TATLI KAÇIK

YAZAN
:JOHN PATRICK (ABD)
ÇEVİREN
:AHMET LEVENDOĞLU - HASAN LEVENDOĞLU
YÖNETEN
:NAŞİT ÖZCAN
DRAMATURG
:HANDE ÖREN
MÜZİK
:ORÇUN TEKELİOĞLU
SAHNE-KOSTÜM TASARIMI
:EYLÜL GÜRCAN
IŞIK TASARIMI
:ÖZCAN ÇELİK
EFEKT TASARIMI
:METİN TAŞKIRAN
HAREKET DÜZENİ
:ÖZGE MİDİLLİ
YARDIMCI YÖNETMEN
:ÖZGE MİDİLLİ
ASİSTAN
:ERKAN AKKOYUNLU, SEDA YILMAZ, MEHTAP GÜNDOĞDU
SÜRE
:130 dk. / İki Perde

OYUNCULAR
   :AYŞE KÖKÇÜ, ÇAĞLAR POLAT, EYLÜL SOĞUKÇAY, İBRAHİM CAN, MEHMET SONER DİNÇ, MERT AYKUL


KONUSU    Mr. Tanner ile paylaştığı evinde, çöp toplayarak yaşayan, çevresindeki her şeye sonsuz bir sevgi ve şefkatle bağlı Opal’in kendi halindeki yaşamı üç davetsiz misafirin gelişi ile umulmadık şekilde değişir. Sol, Gloria ve Brad kendi hesaplarının peşinde Opal’in huzur dolu yaşamına giriverirler. Kendi kendine yetmeyi becerse de yalnızlıktan muzdarip Opal onları hayatına almak konusunda en ufak bir tereddüt bile duymaz ancak sonsuz bir iyi niyetle evinin kapılarını açtığı misafirleri sevgilerini paylaşmak konusunda Opal kadar istekli değildirler.



Yorumlar

Popüler Yayınlar