AŞKLA SEVİN

YouTube kanalında gezinirken karşınıza çıkıyor ya bazen ilgi alanınızda olan ama epeydir aklınızda olmayan konuları içeren videolar, birkaç akşam önce yine böyle kafa dağıtmak için uğradığımda karşıma çıktı önce İstanbul'un Mahalleleri diye bir yayın. Dizi şeklindeydi ancak iki bölüm paylaşmışlar hevesim kursağımda kaldı. İkinci bölümü bitirirken ekranın yanında Sultanhamam Belgeseli diye bir video gördüm hemen açtım. Bir anda akşamıma renk geldi, hayat geldi, huzurlu anılarım geldi. 

Gençliğimin neredeyse tamamını geçirdiğim bu semte âşığım ben. Geçen haftalarda da bir gün arkadaşımla tesadüfen yürüdük Sultanhamam sokaklarında harika anılarımla. 

Bana hayatı öğreten işyerimin olduğu yerdir burası. Bana tarihi sevdiren semttir. 

Belgeselin yayın alt başlığı 'Ticaretin Altın Kurallarının Yazıldığı semt'.

İki bölüm halindeki yayında anlatılanların hepsini yaşadım gördüm birebir. Ünlü gazeteci ve belgesel yapımcısı Mithat Bereket ve yapımcı kardeşi Özer Bereket hazırlamış. Bu vesile ile Mithat Bereket'in neden ortada olmadığını öğrenmiş oldum ve çok üzüldüm. Yıllardır yürüme, konuşma, denge sorunları ile uğraşıyormuş. Hayatın kime ne getireceği o kadar belirsiz ve sürprizli ki.

Yıllar yılları kovaladı, Sultanhamam'dan ayrıldık, bir süre sonra da işyerim kapandı ben emekli oldum, kendi işyerimi açtım. Asıl hayatı tanıdım, aslında tanımak istemediğim hayatı.... Bundan sonraki hayatımda yaşadığım müthiş değişiklikleri yazsam sayfalar tutar. Edinmediğim tecrübe kalmadı desem yalan olmaz. İşte o, ticaretin altın kurallarının yazıldığı semtte o kurallara uyarak yaşanan harika bir hayattan sonra kuralsız, yalan dolan dolu dünyanın içine adım attığımda nasıl da değişti hayatım. 

O yıllara dönülemiyor tabi ki, içimde hiç bitmeyecek bir özlem ve burukluk var ama şimdi yaşadığım hayatın içinde de mutluyum artık. Yaşanan tüm olumsuzlukların öğrettiği derslerle değişen hayata bakışımla çok mutluyum. 

Bu gece bir yılı daha bitirip yeni bir yıla gireceğiz inşallah. 2023 yılı yine bir öğretiyle bitti benim için hem de çok iyi, mutluluk verici bir öğretiyle. 

Şükrediyorum bana verilen her şey için. Dua ediyorum daha güzellerini yaşamak için. 

Sevgiden, sevmekten ayrılmayın, insanı, hayvanı, çiçeği böceği sevin. Aşkla sevin. Çok iyi geliyor.

Yeni yılınız kutlu olsun!

Yorumlar

Popüler Yayınlar