YENİ ARKADAŞLARIM



Yeniden eski kitap okuma hızıma dönmek ne güzel.

Hem de en yoğun iş temposu içinde olduğum bu dönemde okumanın verdiği doyumsuz lezzeti yeniden hissetmek...

Her biri farklı konu ve türde kitaplar. Ve yine eskiden olduğu gibi sıra falan gözetmeksizin birarada okumak...

O anki ruh halim hangisini çekiyorsa onu elime alıp kaldığım yerden devam etmek. 

Fotoğrafta gördüğünüz kitapların hepsi benim için özel, güzel ve etkileyici. Fakat uzun zamandır isteyip de sonunda dün ulaşabildiğim Sevgi Sabancı'nın 'ADANADA PİÇ OLMAK Öteki Sabancılar' kitabı gerçek bir şaşkınlık yarattı. Tanıtımını okumuştum geçen ay ve az çok neler anlatıldığını biliyordum ama okumak bambaşka etkiliyor insanı. 'Türkiye'nin en zengin ailelerinden Sabancı ailesinin halı altına süpürülmüş hikayesini, Hacı Ömer Sabancı'nın büyük oğlu İhsan Sabancı'nın kızı Sevgi Sabancı'dan okuyacaksınız...' diyor arka kapak yazısı.  Büyük bir cesaretle yazılmış kitap, her ne kadar yazarın intikam amacıyla yazmadım, gerçekleri artık herkes duysun istedim diyorsa da bence çok da güzel intikam almış. Yakında Çok Satanlar kategorisine girer. Beni en çok ilk bölümde anlatılan 1930-40'lı yıllardaki Adana'nın Çukurovası'nın yoksul insanlarının evine bir lokma ekmek götürebilmek için çektikleri sıkıntılar etkiledi. Bir an sanki Orhan Kemal okuyorum sandım anlatılan coğrafya nedeniyle. 

Yine üç gün önce aldığım, İstanbul'u anlatan, gazeteci İslam Çupi'nin 'Hey Gidi İstanbul' anı kitabı da elimden bırakamadıklarımdan. İstanbul'la ilgili her yazıyı her kitabı büyük bir keyifle olurum daima hele İslam Çupi gibi ilk kez okuduğum bir yazarın şiir gibi diliyle karşılaşınca aldığım hazzın tarifi yok. 

Selim İleri zaten has yazarımdır benim. Belki çoğu kişi onun kitaplarını okurken zorlanıyor fakat ben onunla hayatı daha güzel, daha katlanılır ve rüyada gibi hissediyorum. En karamsar yazdıklarında bile. 

Colette'in CANİKO'sunu Mart sayısında BAYAN YANI dergisi hediye olarak verdi. Çok merak ettiğim bir kitaptı, merak ettiğime değiyor. 

Hepsini tavsiye ederim kitapseverlere. Fakat Fuat Sevimay adlı yazarla tanışmanızı özellikle tavsiye ediyorum. Benim ikinci has yazarım oldu Selim İleri'den sonra. Tarzları çok değişik de olsa aynı duyguları hissettiriyor bana. Çok iyi de bir çevirmendir aynı zamanda. 

Umarım baharla başlayan kitaba kaldığım yerden hızlı dönüşüm yıl boyunca böyle sürer. 

Ve yeni bir şeyler yazmak da nasip olur umarım.

"Okumak kişiliğinizi dokumaktır, okuyunuz"*


*Sahafımın sözüdür.

Yorumlar

  1. Adana'da Piç Olmak duydum ama hikaye gerçek mi bilememiştim. Demek ki gayet iyi intikam almış. Listeme alayım. Gerçek hayat hikayelerini severim. Diğerlerini de not aldım. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, listenize aldıklarınızdan pişman olmayacaksınız:)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar