KAR VE KEYİF

Kar yağışını çok severim. Kar yağınca mutlu olurum.
Hele bir kaç santim yükseldiyse kar yığını yerde, üstüne bastığımda çıkan gırç gırç seslerine bayılırım.
Asla engel olmaz bana kar yağışı, fırlarım sokaklara, gezerim de gezerim. Bu güzel doğa olayını yaşamak bana müthiş mutluluk verir.
En büyük keyfi ise, eğer şartlarım uygunsa Sultanahmet'e çıktığımda alırım. Bembeyaz örtü altında bu tarihi yer olağanüstü güzel görünür.
Yıllar önce okuduğum çok eski bir İstanbul kitabının tam orta yerinde bir fotoğraf vardı. Sultanahmet meydanının karlar altındaki görüntüsü, Ayasofya, Sultanahmet Camii ve At meydanı. Hamileydim bu kitabı okuduğumda ve o gün karar verdim, kar yağdığında bir gün çocuğumu da alıp gidecektim buraya. Bir kaç yıl sonra bu hayalimi gerçekleştirdim. Yanımızda annem ve babam da vardı, çok keyif aldık. Dede torun kartopu oynadılar, sonra acıktık, doğru Selim Usta'ya köfte yemeğe.
Bir kaç kez de kâh yalnız kâh arkadaşlarımla gittim.
Bu keyfi artık yaşayamıyorum ne yazık...
Bir kaç yıldır ne zaman kar yağsa benim dünya kadar işim oluyor. Sabahtan akşama İstanbul'da koşturuyorum.
Tıpkı bugün gibi.
Öyle soğuk ki İstanbul, internet gazetelerinde okudum son otuz yılın en soğuk günüymüş ve ben gene sokaklardaydım. Sabah Kadıköy, öğleden sonra Levent. Dönüşte köprünün ayağında bir otobüs beklemişliğim var ki of ki offf. On beş dakika insana bu kadar uzun gelebilir ve bu kadar dondurucu. Tepeden tırnağa dondum desem yalan olmaz. Ancak şimdi ısınabildim, battaniyenin altında.
İşin kötüsü yarın da sokaklarda olacağım ve yarın daha da soğuk olacakmış. Haydi hayırlısı bakalım, hasta olmadan atlatırsam bu İstanbul turunu iyidir.
Ama, özlediğim kar keyfini en kısa zamanda tekrarlamayı istiyorum. Hafta sonuna bir denk gelse...
Keyifli günler...

Yorumlar

  1. kartopu oynamak kadar zevkli şey var mı?:))dede torun olunca hele:))ne iyi yapmışsın vaktiyle, yalnız dikkat et bu soğuklarda Nurten'im aman üşütme:(( buralar da buzzz buzzz:((

    YanıtlaSil
  2. Evet ya, ne iyi yapmışız. Şimdi yerimden kıpırdayamıyorum. Yarını da bir atlatayım da, üşütüp hasta olmadan inşallah. Tahmin ediyorum Ankara'nın ayazını, soğuğunu. Bir kez şubat ayında gitmiştik de parmaklarım hissizleşmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şubat ayında Ankara! Emin ol Kasım dedin mi aynı ayaz başlar:(((bu arada veux de geldi Nurten'im, senin çok sevdiğini biliyorum haber vermek istedim, yeni yeri kırık ojeler, benim sayfamdaki yorumlarında görürsün zaten:)))

      Sil
    2. Eveeett, veux de gelmiş, gördüm. Ne güzel oldu hepimizin toplanması:)

      Sil
  3. Nurten Hanım, yazınızı okuyunca duygulandım desem yalan olmaz. Hem o kar keyfinize heveslendim hem de soğukta otobüs beklemenize hüzünlendim. Kızımda şu sıralarda İstanbul'da çalışıyor. Oturduğu ev Kartal yakacık'ta işi karşıda. Kar nedeni ile eve acaba zamanında gidebilecek mi diye Ankara'da kâh oturduk kâh kalktık annesi ile. Ne zormuş? Telefonda metrobüsten indim anne eve gidecek otobüsü bekliyorum dedi. Binince çaldır kızım anlayalım dedik. O bahsettiğiniz soğukta tam 25 dakika kadar sonra telefon çaldı. Demek ki kızım o soğukta o kadar dakika bekledi. Sonrası tam bir facia. Otobüs Kartal köprüsüne kadar gelmiş. Yakacık'a çıkan yol buzlanma nedeni ile kapanmış o saatlerde. Kızım yürüyerek eve gitti bu akşam onca yolu onca soğukta...Hüzünlenmemek elde değil. Yazınızı severek ve duygulanarak okudum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Ah Hüseyin bey nasıl da anlıyorum sizi. Kızınızın işi zor, Yakacık'tan karşıya geçmek, hem de karlı günde maharet işi. O durakta otobüs bekleyişini de gözümde canlandırabiliyorum. Tıpkı benim yaşadığım gibi, donmuştur gariban. İstanbul çok güzel ama, zor bir şehir, karlı günlerde daha bir zor. Gençken insan daha kolay katlanıyor da biraz yaş alınca zor geliyor. Ben mesela, on dokuz yaşımdayken sabahın köründe Üsküdar'dan Sefaköy'e giderdim otobüslerle. Sefaköy de havalimanına yakın bir yer yani. Şimdi git deseler gitmem. Beğeninize teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Bu gece İzmir'de çok soğuk, sanki kar havası var. Aslında kar yağarken hava biraz yumuşak olur derler ya... Ama kardan sonra ayaz çıktımı işte o zaman felaket... Aman dikkat edin Nurten Hanım hasta olmayın. Yazılarınızı okurken sanki o anı yaşatıyorsun. Yüreğine,kalemine sağlık. Sevgiyle kal. U/mutlu kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir'de kar yağdı mı? Yani kırk yılda bir de olsa yağıyor mu Yusuf bey? İyi dileklerinize teşekkür ederim, çok şükür şimdiye kadar hasta olmadan atlattım İstanbul turumu:))) Selâm ve sevgilerimle.

      Sil
  6. Beni bu karlı İstanbul gününde benden alıp uzaklara götüren dost...
    Sana taze bir simit yanında sıcacık bir simit gönderiyorum kabul buyur....
    Yaşanmışlıklarıma gittim bir an uzak yıllara kayıp iklimlere....
    Bazen deriz ya...
    Susarız ya..
    Dalarız ya.
    Uzaklara...
    Sessiz kelimelerle...
    Sevgilerimle Muammmer....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muammer bey, dost selâmınıza teşekkürler. Taze simit ikramınızı da severek kabul ettim.. Selâm ve sevgilerimle.

      Sil
  7. canım yazı harika ... birde babaannem kar için derdi dilime takılmış
    ,yağsın yağsın mikroplar kırılır:) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeettt, benim babaannem de öyle söylerdi:) Beğenine teşekkürler, sevgilerimle.

      Sil
  8. geçen hafta bir kardan adam yapayım istedim beceremedim karı bırak nurten hanımcım tıopusuyla bile oynamayı sevmeyen ve hatta pek beceremeyen yabani bir çocukluk yaşadım ilkkez geçen yıl arkadaşlarla oynadık sırıl sıklam olduğum için ıslak şeylerden hoşnut kalmadığımı anladım, ama en büyük keyif cam kenarından kahve ve sigarayla birilkte izlemek :) hadi gelin kahve ikram ederken izleyelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Gülçin'ciğim ben de hiç kartopu oynamadan geçirdim sayılır çocukluğumu. Islaklığı sevmiyorum ben de:) Gerçekten çok büyük keyiftir cam kenarından kar yağışını izlemek. İkramın kabul, hadi birlikte izleyelim:)))

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar