BAK SEN ŞU TAŞLARIN YAPTIĞINA :)

Epeydir düzenli yazamadım. İş güç, hastalık engel oldu. 
Malum, muhasebeciler için mart ayı yıllardır aynı yoğunlukta geçer. Gerçi artık yılın her ayı bizim için yoğun, ama mart ayı daha bir yoğun geçiyor. Rutin işlerimizin arasına bir de ekstra işler çıkınca başımızı kaşıyacak zaman bulmakta zorlanıyoruz. 
Üstüne bir de hastalık eklenince tuzu biberi oluyor. 



Efendim, yaklaşık bir yıldır ara sıra ateş sorunu yaşıyordum. Ben tabi soğuk algınlığı sanarak ve gittiğim doktorların verdiği ilaçları kullanarak geçiştiriyormuşum meğer. Çünkü sorun bir türlü çözülmek bilmedi. En son bir ay önce acile gittiğimde doktor, kan tahlili sonuçlarına bakarak vücudumda bir enfeksiyon olduğunu, büyük ihtimalle idrar yollarından kaynaklandığını söyleyip güçlü bir antibiyotik verdi. Kullandım, geçti sandım geçmemiş. Geçtiğimiz pazartesi yine ateşlendim, kolumu kaldıracak halim yoktu, fakat bu arada halledilmesi gereken işlerim vardı ve ben onları halletmek için attım kendimi sokaklara. Tabi sonuç hüsran, ertesi gün daha beter yatak döşek perişan halde evden adım atamadım. Sonunda acilin yolunu tutup bu kez tam bir kontrol yaptırdım. Kan, idrar tahlillerinin ardından bir saat serum verdiler. Sonuçları gören doktor hemen bir akciğer filmi istedi, çektirdim. Neyse ki o temiz çıktı. Ama tahlil sonuçlarım bir felaketti, idrarda kum, bol miktarda bakteri, kanda aşırı değerde bakteri. Anlayacağınız vücudum bakteri deposu olmuş. 
Sebep?
Sebep böbrek taşlarım. 
Benim sol böbreğimde altı adet taş var, altı yıl önce çektirdiğim ultrasonda ortaya çıktı. Fakat bunlar yıllardır orada yerleşik duran her biri 1 cm ve üzeri iri taşlar. Sadece büyük stres yaşadığımda harekete geçip ağrı yapıyorlardı. Aldırmayı düşünmedim, önemsemedim. Bu kez sessiz hareket etmişler ve hareket ederken tahrişe sebep olmuşlar. Tahriş olan yerlerde bakteriler üremiş, ama ne üremek? Beni ateşlendirip kolumu kanadımı kırıp yataklara düşürecek kadar.
Şimdi güçlü antibiyotik hap ve iğnelerle tedavi oluyorum. Haftaya böbreklerimin tomografisi çekilecek ve ne durumda oldukları belirlenip yapılacak tedaviye veya operasyona karar verilecek. 
İnanın kaç gündür hayat nasıl çekilmezdi, şimdi nasıl güzel. Sağlığın değerini belki bininci kez tekrar anladım. Bu akşam eve geldim, kaç zamandır elimin varmadığı bir dolu işimi yaptım, çiçeklerimi suladım, yapraklarını temizledim, onlarla konuştum. Müthiş bir enerjiyle evi sildim süpürdüm, sanırsınız sırtımdan kilolarca yük attım. 
Ve hemen oturdum yazımın başına. Özlemişim sizleri, hem de çok. Hiç birinizi takip edemedim günlerdir, fakat şimdi yazarken sanki sohbet ediyormuş gibiyim sizlerle. 
Umarım bundan sonra bu kadar ara vermek ve sizi özlemek zorunda kalmam.
Esen kalın.

Yorumlar

  1. Geçmiş olsun Nurten Hanım. Hastalık ne zaman nasıl çıkacağı belli olmuyor maalesef. Kendinize dikkat edin ve tedaviye başlayın. Yaklaşık bir aydır ben de soğuk algınlığı ile mücadele içindeyim. Aşırı terleme devam ediyor. Üçüncü grup ilaçları aldım bugün. Her halükârda sağlık dikkat edilmesi gereken bir durum. Hepimizin başında. Lakin bünyesi hassa olanları mıh gibi yatağa çakıyor. Gerçi doktorlarda pek alakadar değiller aslında. Neren ağrıyor, şikayetin ne? Ver ilacı. Bu nedenle bir aydır çekiyorum. Neyse. Tekrar tekrar geçmiş olsun . Acil şifalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam size de çok geçmiş olsun.
      Şimdiki virüsler çok dirençli. Kolay kolay teslim olmuyor.
      Bünyemiz de belli bir yaştan sonra eskisi gibi dayanıklı olmadığından uzun sürüyor iyileşmeler.
      Size de acil şifalar hocam.

      Sil
  2. Çook geçmiş olsun Nurten Abla. Sağlık kadar önemli bir şey yok değil mi? Kendimize dikkat etmek gerekir ama erteliyoruz hayatta ki koşturmacalardan dolayı...
    Tedavine başlaman sevindim ve evet çok ara verme yazmaya. Yazılarını okumak bazen keyifli bazen hüzünlü ama değer buna.
    Sevgiler, sağlıklı haftasonun olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim.
      Başladım tedaviye evet, iğneler sancılı oluyor biraz ve ben iğne olmayı hiç sevmiyorum ama mecburum:)
      Sana da mutlu bir hafta sonu diliyorum.

      Sil
    2. Teşekkürler Nurten Abla.

      Sil
  3. Canım yaaa, kıyamam ben sanaaaa :(
    Taşları hobilerde kullanmak pek güzel de, içimizde olunca bak şu yaptıklarına hakkateeen :(
    Hadi çabuk iyileşte gel artıııık :) Öptüm seniiii....

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar