FAZIL SAY'A HAPİS!


"Yarını Bekleyemedim" diye yazıyor ya bazen Ertuğrul Özkök; bugün benim durumum da ona benzedi.
Bendeniz, yazmaya takati kalmamış, kendini neredeyse nadasa bırakmış bir üşengeçlik içindeyken, Fazıl Say'ın 10 ay hapis cezası aldığını öğrenmemle klavyenin önüne geçmem bir oldu. 



İçimden geçen bir dolu olumsuz tepki var, burada kaleme alamayacağım. 
Korkunç, sadece korkunç olduğunu söyleyebilirim. 
Bizim ülkemizin yıllardır devam edegelen huyu bu, en değerli yazar çizer ve aydınlarımızı, uluslararası ün yapmış insanlarımızı cezalandırmak için elimizden geleni yapıyoruz. 
Bizden farklı düşünüyorlar, düşündüklerini dile getiriyorlar diye hop hemen üstüne atlıyor yerlere fırlatıyor, ezip çiğniyor, bir daha kalkamayacak hale getiriyoruz. Helal olsun vallahi. 
Bir zamanlar Nazım Hikmet'i vatan haini ilan edip vatanına hasret öldüren bu devlet yakınlarda ona iade-i itibar etmedi mi? Evinde Nazım'ın şiiri bulunanlar suç işlemiş sayılıyorken bir zamanlar, şimdi okul kitaplarında okutulmuyor mu bu şiirler? 
Peki o zaman bu ne perhiz bu ne lahana turşusu böyle?
Ne yaptı Fazıl Say?
Ömer Hayyam'ın (Çok ünlü İranlı bir şair ve matematikçidir) bir dörtlüğünü Twitter'de paylaştı.

"Irmaklarından şaraplar akacak" diyorsun Cennet-i alâ meyhane midir? 

Üstelik bunu alıntı yaptı ve ortalık karıştı, cezayı da yedi; asıl paylaşımcıya ise hiç bir şey olmadı.
Ertuğrul Özkök demiştim ya yazının başında; yazmış gene hazret, bekleyememiş. "Piyanonu bırak, sınır dışına çekil" demiş. "Bu ülke sana dar edilecek, elinde silah yok ki kardeşim PKK gibi masaya oturasın" demiş. 
Günaydınnn. Vallahi günaydın, çok geç kaldınız bu tepkiler için.
Ömer Hayyam çok zeki ve döneminin en önde gelen bilim ve astronomi adamıymış. Tarihi kişiliklerin kesin doğum tarihi genellikle bilinemezken o kendi doğum tarihini araştırıp günü gününe belirlemiş, çünkü takvim konusunda da uzmanmış.
Yazdığı bir çok bilimsel eserden başka 158 adet rubaisi olduğu bilinmekte. Bu rubailerin çok çevirisi yapılmış, ancak Türk halkına sevdiren tek çevirmen Sabahattin Eyüboğlu olmuş.
Ölüm yılı 1131.
Aradan 900 yıla yakın bir zaman geçmiş. O zamanlar mahkum edilmeyen Ömer Hayyam, şimdi bir piyanistin bir tweet paylaşımıyla mahkum ediliyor.
Bravo bize!

Gazetelerden birinde okur yorumlarını okurken rastladım; demiş ki adam, "Fazıl Say'ın işi gücü ortalığı karıştırmaktı, başardı"
Buna da bravo!
Bu ülkede kaç kişi Fazıl Say dinler, kaç kişi onun tweetlerini okur Allah aşkına?
Bu tamamen sindirme operasyonu. Sevmediğini, hazzetmediğini, muhalif olanı bir daha çıkamayacağı deliğe sokma operasyonu. 
Cahit Berkay'ın dediği gibi, üzüldüm, ürktüm, korkuyorum...
Hem de çok.


Yorumlar

  1. düşünme,düşündüğünü söyleme sonun bu olur...sindirme operasyonu...ne diyim ki..çok gerizekalıyız...özgürlük hiç ilerleme kaydetmemiş..biz ilerleyeceğiimize geriliyoruz..bu gerilemeyede insanlar şak şak yapıyor...

    yazık çok yazık gerçekten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan en çok gerilemeye şak şak yapanlara şaşırıp sinir oluyor değil mi canım?
      Allah sonumuzu hayır etsin.
      Öpüyorum seni.

      Sil
  2. inşallah hayır eder..pek edecek gibi durmuyor ya..bende öptüm..

    birşey soracağım müjde abla bir süredir yazmıyor..bir bilgin var mı??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım,
      Yorumun için teşekkür ediyorum önce.
      Müjde'ye ulaşamıyorum bir türlü. Kaç kez telefonla aradım bulamadım. Bugün bir kez daha deneyeceğim. Sayfasında da yoruma izin vermiyor artık. Kötü bir şey olduğunu sanmıyorum, ama küs sanırım. Eninde sonunda ulaşacağım.
      Sevgilerimle.

      Sil
  3. İşte bu olanlara çoğu blog değinmiyor, yazmıyor, görmüyor, susuyor diye bloga küsmüştüm...ama geldim bak:) sen de, kırıkojecim de arayan diğer herkes eksik olmayın sağolun:)Fazıl Say'ı hapset, komutanları hapset, pkk'lı katilleri SALIVER!
    offf offf...sevgiler öptüm ikinizi de..

    YanıtlaSil
  4. Artık en susanlar bile sesini çıkartmaya başladı galiba Müjde'cim. Reyhanlı olayı herkesi çileden çıkardı. Korkan insanlar ülkesi yaptılar güzelim memleketi. Bana da herkes, aman onu paylaşma, yazma, dinleniyor, fişleniyoruz deyip duruyor. Artık hiç korkmuyorum facebookta falan ne bulursam paylaşıyorum. Susa susa nereye kadar? Zaten beni bilen biliyor, ama sesimizi çıkartmamız gerek ki ses verelim, inletelim. Başka türlü olmuyor. İsyan güzeldir!
    Hoşgeldin sen.
    İnan ki özlemim anlatılır gibi değilmiş, dönünce anladım. Sana yorum yazmak bile güzel.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar