UZAKLARA, ÇOK UZAKLARA...

Ablamın bir arkadaşının kızının havaalanında çekilmiş bir fotoğrafını gördüm bu akşam.
Fransa'da, babasının yanında yaşıyor kız. 
O anda birden nasıl da orada olmak istedim. Hep, gitmeyi en çok istediğim yer olan Paris'te.
Hep, görmeyi en çok istediğim Şanzelize'de. Caddeye atılmış masalarında tek başıma, elimde kitap yahut gazete ile koyu kahvemi içmeyi nasıl istedim.
O kadar uygun ruh hali içimdeyim ki bu sıralar kaçmaya. Uzaklara, çok uzaklara...
Tüm sorumluluklarımdan, tüm sorunlarımdan uzak, bir kuş gibi özgür ve tek başıma.
Yenilenmek istiyorum, arınmak tüm hatalarımdan, kurtulmak tüm azaplarımdan, bitirmek ödenecek tüm bedelleri.
İstiyorum.
Mümkün olabilseydi...
Olabilseydi, hiç durmazdım, bir an bile.
Hayatımdaki tüm yanlışları kaçarak unutabilmek mümkün olabilseydi...
İnsan nereye giderse sırtında bir kambur gibi yaşanmışlıklarını da götürüyor malesef.
Önemli olan gitmeden o kamburu atabilmek. O zaman, yaşadığın yerde de arınabilir, yenilenebilirsin.
Yine de güzeldir be gitmek. Kısa süre bile olsa başka bir alemde nefes almak. Varsın gitsin kambur seninle; nasıl olsa ufacık da olsa bir zaman unutmak yeter.
Yorulmuşum galiba, bezmişim artık.
Yoksa kurar mıydım gecenin bu saatinde kaçmalı gitmeli cümleler?
Sabah ola hayrola...

Yorumlar

  1. Beni de al Nurten'im beraber gidelim:)sen Şanzelize deyince şarkısını söylemeye başladım:)
    ooo Şanzelizeeee
    ooo Şanzelizeee
    o soley si laplui a midi..

    sevgiler canım, ikimiz de öpüyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Götürüm elbet, yeter ki iste. :-) kurtuluruz tüm pisliklerden. Bi de keyifle şarkı söyleye söyleye gezeriz.

      Sil
  2. aaaa benide al diyecektim Müjde hn benden önce davranmış:)))yanınızda 1 kişilik daha boş yer varmı??:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var, var Nazan'cım var:)))
      Hele bi gidelim sana da haber veririz.

      Sil
  3. Uzaklaşmak isteği...
    Zaman zaman bireylerin istek duyduğu...
    Çevre değişikliği arzusu hissettiği...
    Dinlenme ve tatil ihtiyacı, yeni mekanlar görme isteği...
    Dinlenme isteği...
    Her insanda ilgi duyulan bir durum.
    Lakin,
    Bazan gerçekleştirmek çok zor...
    Hatta kimimizce imkânsız...
    Yinede dediğiniz gibi "güzeldir gitmek, seyahat etmek...
    İhtimaldir ki...
    Gidilen yerde de hatalar vardır Nurten hanım...
    Gidilecek yerde de azap vardır...
    Her nerede insan varsa...
    Orada azap vardır...
    Her şey gönlünce olsun...
    Duygularını anlamak...
    Ortak olmak...
    Yazıyla da olsa bir nebze...
    Paylaşmak....
    Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyla da olsa ortak olmak, paylaşmak müthiş mutluluk verici hocam.
      Sağolun, varolun.
      Sevi ve selâmlarımla.

      Sil
  4. İnsan zaman zaman bir yerlere kaçmak gitmek istiyor. Gitmek sorunu çözmüyor. Çünkü gittiği yere kendini de birlikte götürüyorsun.Sana anasız oğlak hikayemde Zeynep'e verdiğim cevabı ekliyorum:..."Nereye gidersen git, ne kadar uzağa gidersen git, yanında götürürsün her şeyini... Sırt çantan gibi koskoca bir yaşanmışlığın yükünü taşırsın üzerinde… Uzağa gittikçe hafifliyor gibi zanneder insan. Oysa bu bir yanılsamadır aslında. Yeni yerler, yeni yüzler, yeni yaşanmışlıklar, soğuk damga gibi yapışan geçmişine dokunamazlar. Küçük bir gölgedir o an yaptıkları. Gölge, bir süre kapatır üstünü. Ama gölge kaybolduğunda, gerçeğin ağırlığı tüm çıplaklığıyla çöküverir omuzlarına. Onca çabanın karşılığı yorgunluktur sadece…
    Neyse ki; sen zaten cevabını bulmuşsun.
    sevgilerimle öpüyorum seni canım.
    Mutlu ve huzurlu kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevabını buldum da Hanife'ciğim nafile işte. Gitmek istiyor yine de can...
      Sevgilerimle çok öpüyorum seni.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar