VE GÜNLER YÜRÜMEYE BAŞLADI


Kısa bir dinlenmeden sonra merhaba.
Lodos yağmuru getirdi ve karlar da eridi. Şimdi şakır şakır yağıyor, ama açacakmış yarın hava, inşallah.
Bugün çok güzel bir sürprizle karşılaştım. Gerçekten tam bir sürpriz oldu bana. Mutluluk veren bir sürpriz.
Öğle üzeri işyerime gelen kargo zarfının üzerinde yazılı ismi görünce şaşırdım. Hem meslektaşım hem de edebi yazışmalar yaptığım bir arkadaşımın ismi yazılıydı zarfta. Hemen açtım baktım, kalınca bir kitap. Yazarı EDUARDO GALEANO, Kitabın ismi VE GÜNLER YÜRÜMEYE BAŞLADI.
Eduardo Galeano, Urugay'da doğup daha sonra Arjantin'e yerleşmiş, aynı zamanda gazeteci de olan bir yazar. Daha önce de çok tanınan ve okunan (malesef ben tanımıyordum) bir yazarmış, ama Chavez, Obama'ya onun, LATİN AMERİKA'NIN KESİK DAMARLARI kitabını hediye edince bir anda tüm dünyada çok satanlar listesine girmiş. 1985 yılından itibaren ise geri döndüğü Uruguay'da yaşıyormuş.

Galeano'dan her güne bir masal değil, her güne bir gerçek diye yazıyor kitabın arka kapağının başında.
Kitap bir takvim formatında yazılmış; 1 Ocak'tan 31 Aralık'a kadar her gün için yakın tarihte ya da eski çağlarda o gün yaşanan özel bir hikaye anlatılıyor.
Kitabın başında şöyle bir kısa yazı var:

   'Ve günler yürümeye başladı.
Ve onlar, yani günler, bizi yaptı.
         Ve bu şekilde doğduk biz,
             yani günlerin çocukları,
                          sorgulayıcılar,
                    yaşamı arayanlar.

(Mayalara göre, Yaratılış)'

Hemen okumaya başladım bile. Ancak, bugüne kadar geldim, yarını ve sonrasını gününde okuyup zevkini çıkarmak istiyorum. Böylece bütün bir yıl elimin altında olur kitabım.

Nazik arkadaşıma inceliği için bir kez de buradan teşekkür ediyorum. Sayesinde hiç haberdar olmadığım bir yazarı tanıma olanağını buldum.

Yorumlar

  1. Ben de duymamıştım canım, o kadar çok okumak istediğim kitap birikti ki, sonunda bir gün hepsini toptan alacağım sanırım:)))iyi okumalar Nurten'im...
    Bücürük'le öpüyoruz, sevgiler, iyi tatiller:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de iyi tatiller canım. Çok öpüyorum ben de.
      Yalnız, toptan alırken iflas etme haaa:)))

      Sil
  2. ben seni çok özledim sayfana bu kez uykudan önce geldim :)
    bu kitabı bulup okumayı çok isterim hele hikayelerse konu bayılırım; çok yoğun bir tempoda olduğunu bildiğim için ruh halini tahmin edebiliyorum ama en azından pozitif olduğunu düşünüyorum, sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım, inan ben de senin uykudan önce uğrayıp yaptığın yorumları çok özledim.
      Yoğun bir tempodayım evet, bazen negatif de oluyorum, ama şu anda o kadar pozitifim ki, mutluyum bu yüzden. Güzel bir pazar günü geçiriyorum.
      Çok öpüyorum, sevgilerimle.

      Sil
  3. Okumak erdemdir...
    Paylaşmak da...
    Müjde Hanımın dediği gibi...
    Kitaplar yığılıyor...
    Ne zaman okunacak bakalım...
    Bu güzel tanıtım için teşekkürler Nurten Hanım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim hocam. Okumanın erdem olduğuna inanan kaç kişi kaldı Allah aşkına?
      Ve paylaşmanın?
      Saygı ve sevgilerimle.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar