KAHVE KOKULU GEZİLER


Eski seyahatlerden konuştuk bugün bir dostla.

Benim açımdan bazıları pek sıkıntılı geçse de ne eğlendik anarken o zamanları. 

Düşüp kafa göz yarmalar, hastanelik olacak kadar mide barsak bozmalar, yol arkadaşları ile küsüp barışmalar... Kahkahalarla güldük ve ne güzel gezmişiz be dedik. Bir yerde okumuştum, insan en mutlu olduğu zamanlar olarak hep gittiği tatilleri hatırlarmış. Gerçekten öyle. Parayla pulla bu kadar mutlu olunmuyor. Parasız da tatil olmuyor demeyin. Uzak yerlere gitmek, lüks otellerde kalmak, lüks lokantalarda yemek gerekmiyor. Az parayla da pek güzel tatil yapılabiliyor. Yanında uyumlu yol arkadaşın olsun yeter. Gerçi ben bu dostumla gittiğim onca tatilde çok da uyumlu yol arkadaşlarımız yoktu ama bakın gene güzel hatırlıyorum o günleri. Durmadan atışıp durmaları, küsüp küsüp barışmaları bile şimdi kahkahalarla güldürüyor bizi. 

Şehir içinde, işten güçten sıyrılıp felekten çalınan bir hafta içi günü gezintisi bile tatil işte insana, değil mi? Ben yıllarca her hafta çarşamba öğleden sonraları İstanbul'u gezmeye çıktım tek başıma. Anlatılmaz güzel anılarım oldu. Beyoğlu, Sultanahmet, Eminönü artık neresi olursa sokak sokak dolaştım. Bilmediğim ne çok yer keşfettim. Okuduğum bir roman kahramanının romanda yaşatıldığı yer, çok sevdiğim bir yazarın çocukluk evi, yeni açılan bir sergi, müzeler, tarihi evler, pasajlar, sadece bir kahve içmek için tarihi yapıdan lüks otele çevrilen yerler... 

Arkadaşlarımla da yaptık bu gezileri, ben gördüm onlar da görsün dedim ve çift dikişle pekiştirmiş oldum görüp öğrendiklerimi. 

Hepsinde, hâlâ düşünürken bile mutlu olduğum, anlatırken kahkahalar attığım çok fazla güzellik yaşadım. 

Demem o ki, seyahat güzeldir. Sağlığınız yerindeyse gezin dolaşın. İş hiç bitmiyor ki, seyahati işe göre programlamaya kalkarsan hiçbir yere gidemez işten başını alamazsın. İşi seyahate göre ayarlamak gerekiyor. Gideceğin yeri ve zamanı belirlersen işi de o programa göre bitirir veya düzenlersin. Yıllar önce erkek kardeşim söylemişti de pek kulak asmamıştım ama deneyimleyince gördüm ki doğru. 

Hafta içi olan gezileri yapmamız mümkün değil diyebilirsiniz, ben bunları senelik iznimden çalıyordum. Tercih meselesi!

Benim tercihim hep bu yönde oldu, hiç pişmanlık duymadım.

Çünkü hayat kitap, müzik ve seyahatle güzel benim için. 

Ha bir de kahve. Mis gibi sıcacık nefis kokulu kahve içimleriyle gezerim hep.

Gezin, ertelemeyin, hayatta ne zaman ne olacağımız belli mi?

Yorumlar

Popüler Yayınlar