BUNALTAN GÜNDEMDEN KAÇIŞ


Perşembe akşamı harika bir gösterideydim. 
İki aydır herhangi bir etkinliğe gitmeyi bırakın evden dışarı adım atacak durumda değildim. Artık kırılan kolum günden güne iyileşiyor çok şükür. Yine de tek başına giyinmek büyük dert ve öyle her istediğimi de giyemiyorum, havalar serinledi ben hâlâ kolsuz atlet tişört ve üzerine atelin sığabileceği genişlikte kolu olan önden düğmeli bluzlarla geziyorum. Bu gösteriye bilet alırken kolumdaki atelin çıkartılacağını düşünmüş, rahat rahat giderim demiştim. Çıkartılmadı tabi ama olsun, dostlarım sağolsun rahatlıkla gidebilmemi ve gösteriyi seyretmemi sağladılar. 
Bunaltan ülke gündeminden kaçıp derin bir nefes almak oldu bizim için. 

'Cihat Tamer ve Zihni Göktay ile Bir Varmış Bir Yokmuş'

90 dakikalık tek perde muhteşem bir müzikli gösteriydi. Halkın kalbinde yer etmiş iki usta oyuncunun altmış yıllık sanat hayatına yolculuğa çıktık. Yönetmen Serkan Budak'ın sorularıyla açtığı sohbete verdikleri yanıtlarla, oynadıkları tiyatro oyunlarındaki şarkılar ve danslarla hem güldürdüler hem hüzünlendirdiler. 
Gösterinin sonunda seyirciyi selâmlarlarken öyle duygusallaştım ki gözlerim yaşardı. "Bizi de unutmayın." diyorlardı, "Bir çok hayatını kaybetmiş usta sanatçıyı unutmadığınız gibi." 

Sohbetin en başında Cihat Tamer'in Zihni Göktay'dan dört yaş büyük olduğunu fakat bir televizyon dizisinde Zihni Göktay'ın Cihat Tamer'in babası rolünü oynadığını öğrendik. Zaten altmış yıllık sanat hayatlarında birlikte rol aldıkları tek projeymiş. 1996 yılında yayınlanan 'Oğlum Adam Olacak' dizisi. 
Cihat Tamer, "Bu dizi çok güzel, izlemediyseniz bir yerde bulup mutlaka izleyin." dedi. İzlemiştim o yıllarda hatırlıyorum da hamilelik, doğum derken çok da aklımda yer etmemiş sahneleri. 

Bugün Pazar ve ben iyileşme emareleri azıcık gösterince kendini yine evi kurcalamaya başladım. İnanılmaz nostaljik bir gün geçirdim ve bilin bakalım ne buldum? Cd-Teyp ve Radyonun bir arada olduğu ufak bir müzik setim var eskiden kalma, arada kaset yahut cd çalarım. Dedim bugün yine yapayım bunu. Oğlumun odasındaki gömme dolapta kaset ve cdlerimi sakladığım kutunun başına gittim. Sadece müzik değil film cdleri de var orada. Karıştırırken bir de baktım 'Oğlum Adam Olacak' 10 bölüm birden karşımda. Unutmuş gitmişim, meğer şimdi çok da hatırlayamadığım diziyi öyle beğenmişim ki Cumhuriyet Gazetesinin o zamanlar gazeteyi alanlara verdiği cdleri alıp saklamışım. Yalnız bu arada sadece 10 bölüm olduğunu öğrenince çok şaşırdım. Hey gidi, şimdilerde 10 bölüm yapılan dizi mi var? Ancak tutmazsa reytingleri final yaptırıyorlar. Hem de iki iki buçuk saat sürüyor. Otuz yılda gelinen duruma bakar mısınız? Para sen nelere kadirsin? 
Hemen oturup açtım bilgisayarda, izledim biraz. Şimdinin çok ünlü bazı oyuncularının gençlik zamanı oyunculuklarını görmek şaşırtıcıydı. Ve tabi hayatını kaybetmiş çok sevdiğimiz birçok ünlüyü görmek de aynı ölçüde üzücü. 
İnternette diziyle ilgili yazı:

Oğlum Adam Olacak, Türkiye'nin yakın geçmişteki siyasi ve sosyal tarihçesini ve kuşak çatışmalarını irdeleyen, 1996-1997 yılları arasında Star Tv'de yayımlanan komedi ve dram türündeki Türk televizyon dizisidir. Umur Bugay'ın senaryosunu yazdığı diziyi Yalçın Yelence yönetmiştir. İçinde dram unsurları da barındıran komedi ağırlıklı dizi, toplam 10 bölümden oluşmaktadır. Dizinin müzikleri Arif Erkin Güzelbeyoğlu'na aittir.

Bu iki usta oyuncuyu yaşarken sahnede seyretmek istiyorsanız elinizi çabuk tutun derim. 
'Oğlum Adam Olacak' dizisini de You Tube'dan izleyebilirsiniz. 




Yorumlar

Popüler Yayınlar